ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: بوکو حرام ۱۵ هزار نفر را به قتل رسانده است

نشست فوق‌العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل به درخواست کشورهای آفریقایی در ژنو برگزار شد. در قطعنامه این نشست از جامعه جهانی خواسته‌ شده به طور فعالانه‌تری در مبارزه با بوکو حرام بکوشد.

نشست فوق‌العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل به درخواست کشورهای آفریقایی در ژنو برگزار شد. در این نشست که در ژنو برگزار شد، کمیساریای عالی حقوق بشر اعلام کرد بوکو حرام در نیجریه تاکنون ۱۵هزار نفر را به قتل رسانده است.

زید بن رعد بن الحسین، کمیساریای عالی حقوق بشر

زید بن رعد بن الحسین گفت: «این قتل‌ عام‌ها صلح و امنیت و توسعه نیجریه را سخت به خطر انداخته و هرچه زود‌تر می‌بایست متوقف شود.»

به گفته کمیساریای عالی حقوق بشر، بوکو حرام بیش از یک میلیون نفر از شهروندان نیجریه را آواره و بی‌خانمان کرده و عده بی‌شماری از زنان و کودکان را نیز اسیر کرده و کودکان به اسارت رفته را به زور وادار به جنگیدن کرده است.

الحسین گفت بوکو حرام زنان و دختران اسیر را برخلاف میلشان به عقد شبه‌نظامیان درمی‌آورد و آن‌ها را به بردگی جنسی وامی‌دارد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سوءاستفاده بوکو حرام از کودکان به عنوان «گوشت دم توپ» را یک «عمل نفرت‌آور» خواند.

نشست فوق‌العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل به درخواست کشورهای آفریقایی در ژنو برگزار شد. در قطعنامه‌ای که قرار است در این نشست تصویب ‌شود، کشورهای عضو از جامعه جهانی می‌خواهند که برای مقابله با بوکو حرام در کشورهای نیجریه، کامرون و چاد به طور فعالانه‌تری کوشش کنند.

ترور رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری

روز گذشته بوکو حرام در انتخابات ریاست جمهوری نیجریه، به یک حوزه رأی‌گیری در شمال این کشور حمله کرد و ۱۵ نفر از رأی‌دهندگان را به قتل رساند.

محمدو بوهاری، نامزد اصلی مخالفان در نیجریه، در رقابت با گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری فعلی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.

بوهاری که در سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ به عنوان یک دیکتاتور نظامی بر نیجریه حکومت می‌کرد، در مبارزات انتخاباتی‌اش وعده داده بود که اگر به ریاست جمهوری برسد، با فساد اداری، و با تروریسم مبارزه می‌کند.

قرار بود انتخابات ریاست جمهوری نیجریه ۱۴ فوریه سال جاری برگزار شود، اما به دلیل حملات بوکو حرام به تعویق افتاد.

بوکو حرام با چند تصویر:

بوکو حرام

گروه تروریستی «جماعة أهل السنة للدعوة والجهاد» یا بوکو حرام (به معنی آموزش حرام است) برای برقراری حکومت اسلامی و جاری ساختن قوانین شریعت در شمال نیجریه و کشورهای همسایه آن تلاش می‌کنند.

از سال ۲۰۰۹ بوکو حرام با آدم‌ربایی، بمب‌گذاری و عملیات انتحاری و همچنین رویارویی نظامی با ارتش نیجریه، برای برقراری حکومت اسلامی در شمال نیجریه می‌جنگد.
از سال ۲۰۱۴ بوکو حرام به طور روزافزونی رشد کرده و از سال ۲۰۱۵ استان بورنو در شمال نیجریه را در تصرف خود درآورده و از این استان چاد و کامرون را نیز ناآرام کرده است.
در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵، سیزده هزار نفر توسط بوکو حرام به قتل رسیده‌اند.

بوکو حرام یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی در جهان است. این گروه موفق شده ثبات دولت نیجریه را به خطر بیندازد و مانع از توسعه این کشور فقیر آفریقایی بشود.

ابوبکر شکوو که از سال ۲۰۱۰ رهبری بوکو حرام را به عهده گرفته، در سال ۲۰۱۵ با ابوبکر بغدادی، خلیفه خودخوانده داعش بیعت کرد.
پیش از این شکوو با القاعده هم‌پیمان بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 93

    […] سازمان ملل: بوکو حرام ۱۵ هزار نفر را به قتل رسانده است سوریه نیروهای داعش ‘وارد اردوگاه آوارگان فلسطینی […]