ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه یمن خواهان اعزام نیروهای زمینی به یمن شد

یک هفته پس از آغاز حملات هوایی ائتلاف کشورهای عرب به یمن، ریاض یاسین، وزیر امور خارجه این کشور می‌گوید حملات زمینی تلفات کمتری دارند.

ریاض یاسین، وزیر امور خارجه یمن روز چهارشنبه یکم آوریل / ۱۲ فروردین از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان خواست تا برای مقابله با شیعیان حوثی نیروهای زمینی خود را به یمن اعزام کنند.

ریاض یاسین، وزیر امور خارجه یمن

ریاض یاسین در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «من این درخواست را کردم برای این‌که فکر می‌کنم زمانی حملات هوایی دیگر بی‌تأثیر خواهند شد.»

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان از یک هفته پیش چندین بار به خاک یمن حمله هوایی کرده‌اند که طی آن ده‌ها غیرنظامی کشته شده‌اند.

شیعیان حوثی که از سوی ایران حمایت می‌شوند بخش وسیعی از خاک یمن را به تصرف خود در آورده‌اند.

این درخواست وزیر خارجه یمن هم‌زمان با آن صورت می‌گیرد که سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی نسبت به کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی به یمن و چشم‌انداز یک بحران انسانی دیگر اظهار نگرانی کرده و هشدار داده‌اند.

ریاض یاسین گفته است که اگر ائتلاف نظامی نیروهای زمینی خود را بفرستد به‌طور قطع «غیرنظامیان کمتری کشته خواهند شد».

وزیر خارجه یمن همچنین افزوده است که دلیل اصلی درخواست او نیاز به کمک‌های انسانی به یمن است.

او با پیشنهاد این‌که اعزام نیروهای زمینی «هر چه سریع‌تر» انجام گیرد در مورد اعزام سازمان‌های بشردوستانه گفت: «ما یک مکان امن سراغ نداریم که آن‌ها از آن‌جا بتوانند فعالیت‌های خود را به پیش برند.»

روز یکشنبه ۲۹ مارس / نهم فروردین، منابع خبری از حرکت تانک‌های عربستان سعودی به سمت مرز یمن خبر دادند. شبکه خبری سی‌ان‌ان حتی از امکان حمله زمینی نوشته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.