ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله القاعده به زندان «المکلا» در یمن

شبه‌نظامیان القاعده به زندانی در جنوب شرقی یمن هجوم بردند و ۳۰۰ زندانی از طرفداران القاعده را آزاد کردند. خالد با طرفی، یکی از رهبران القاعده در بین زندانیان متواری‌ست.

شبه‌نظامیان القاعده به زندانی در جنوب شرقی یمن هجوم بردند و ۳۰۰ زندانی از طرفداران القاعده را آزاد کردند.

شبه‌نظامیان القاعده در یمن

به گزارش خبرگزاری فرانسه مقامات امنیتی یمن اعلام کرده‌اند که افراد مسلح وابسته به گروه القاعده شاخه «شبه جزیره عرب» سحرگاه روز پنجشنبه با هجوم به زندان مرکزی «المکلا» واقع در بزرگ‌ترین شهر استان حضرموت، حدود ۳۰۰ زندانی از جمله یکی از رهبران برجسته القاعده را آزاد کرده‌اند.

به گفته ساکنان محلی مهاجمان با به‌کارگیری «آر پی جی» و نارنجک دستی، به زندان حمله کردند و توانستند آن را تسخیر کنند.

شیخ «خالد با طرفی» یکی از رهبران القاعده و مسئول این تشکیلات در «ابین» که در سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد، جزو زندانیان فراری‌ست.

«با طرفی» چهار سال در المکلا زندانی بود. در حمله به زندان المکلا دو زندانبان و پنج زندانی کشته شده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است شبه‌نظامیان حوثی که برای به دست گرفتن قدرت در یمن نبرد می‌کنند، با پشتیبانی تانک‌ها وارد مرکز شهر عدن در جنوب این کشور شدند.

رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داده است که حوثی‌ها با پشتیبانی چهار تانک و سه خودروی زرهی و در حالی که به موشک‌انداز و خمپاره مسلح بوده‌اند محله «خور مسکر» را اشغال کرده‌اند. این منطقه محل اتصال مرکز شهر عدن به نقاط دیگر شهر است.

سازمان ملل متحد نسبت به افزایش تلفات غیرنظامیان در یمن هشدار داده است. کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان نیز با اعلام هشدار در مورد وضعیت یمن گفته است به نظر می‌رسد این کشور در آستانه فروپاشی کامل قرار دارد.

روز چهارشنبه اول آوریل/۱۲ فروردین نیز اتحادیه اروپا اعلام کرد وضعیت غیرنظامیان در یمن هشدارآمیز است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.