ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودداری مسئولان زندان يزد از اعطای مرخصی به يک زندانی بهايی

شميم اتحادی، شهروند بهايی که به اتهام «ارسال فیلمی چهار دقیقه‌ای از تخریب گورستان بهاییان یزد» در زندان این شهر محبوس شده، دو سال از حبس خود را بدون مرخصی گذرانده است.

شميم اتحادی، شهروند بهايی بيش از دو سال است که در زندان يزد به سر می‌برد اما مسئولان اين زندان از دادن مرخصی به اين زندانی سياسی «خودداری می‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران (هرانا)، اين زندانی بارها درخواست مرخصی کرده اما با اين درخواست‌ها موافقت نشده است.

شميم اتحادی در اسفندماه ۱۳۹۱ به اتهام «تبليغ عليه نظام، عضويت در تشکيلات بهايی، توهين به مأمور، نشر اکاذيب و نگهداشتن تجهيزات ماهواره‌ای» به هفت سال و شش ماه حبس تعزيری محکوم شد.

اما دادگاه تجديد نظر حکم اين شهروند بهايی را به سه سال حبس تعزيری، ۷۴ ضربه شلاق، دوسال ممنوعيت خروج از کشور و ۴۰ ميليون ريال جريمه نقدی تغيير داد.

به گفته نزديکان اتحادی دليل اصلی بازداشت او و صدور اين حکم، «ارسال يک فيلم چهار دقيقه ای از تخريب گورستان بهاييان يزد به يکی از شبکه‌های تلويزيونی خارج کشور بوده است.»

در سال‌های اخير گورستان بهایيان در شهرهای مختلف توسط نهادهای نزديک به حکومت ايران تخريب شده است.

اعظم مطهری، مادر شميم اتحادی نيز به يک سال حبس محکوم شده و منتظر اجرای حکم حبس است.

اعظم مطهری يکی از ۲۰ شهروند بهايی است که فروردين ۱۳۹۳ از سوی دادگاه انقلاب يزد به محکوميت‌های يک تا چهار سال حبس محکوم شده‌اند.

در چند سال گذشته، فشار و محدودیت بر شهروندان بهايی ايران افزايش یافته است.

احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ايران می‌گويد در ايران ده‌ها بهايی در زندان هستند.

همچنين به گفته دايان علايی، سخنگوی جامعه بين‌المللی بهاييان در حال حاضر ۱۰۰ بهايی به خاطر باورهای دينی‌شان در زندان‌های ايران‌ هستند و ديگر بهايی‌ها تحت تبعيض سيستمی زندگی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.