ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

الشباب: در کنیا حمام خون جاری خواهیم کرد

دولت کنیا می‌گوید که پنج نفر را به اتهام دست داشتن در کشتار در دانشگاه «گاریسا» دستگیر کرده است. در واکنش، شبه‌نظامیان گفته‌اند که حملات خود را به کنیا افزایش خواهند داد.

شبه‌نظامیان اسلام‌گرای «الشباب» که پنجشنبه ۱۳ فروردین با حمله به دانشگاه «گاریسا»، ۱۴۸ دانشجوی مسیحی را کشتند. تهدید کرده‌اند که در خیابان‌های شهرهای کنیا خون جاری خواهند کرد.

دولت کنیا می‌گوید که پنج نفر را به اتهام دست داشتن در کشتار دست جمعی در دانشگاه «گاریسا» دستگیر کرده است. در واکنش، شبه‌نظامیان «الشباب» روز شنبه ۱۵ فروردین، گفته‌اند که حملات خود را به کنیا افزایش خواهند داد.

در بیانیه‌ای که از طریق پشت الکترونیکی منتشر و توزیع شده است، این گروه شبه‌نظامی سومالیایی که نزدیک به «القاعده» هستند، گفت‌اند که انتقام ظلم و ستم دولت کنیا به مسلمانان را خواهند گرفت و «حمام خون» راه می‌اندازند.

تهدید تازه، دو روز پس از حمله به «گاریسا»ست که در آن چهار مرد مسلح نقاب‌دار به دانشگاه این شهر که واقع در شمال شرقی کنیاست حمله کردند و ۱۴۸ دانشجو را کشتند.

روزنامه «نیشن» کنیا گزارش داده است که شمار کشته‌شدگان حمله روز پنجشنبه به احتمال زیاد به بالاتر از رقم رسمی فعلی، خواهد رسید.

وزارت کشور کنیا روز شنبه، ۱۵ فروردین، اعلام کرد که پلیس این کشور پنج نفر را در ارتباط کشتار ۱۴۸ دانشجو دستگیر کرده است. این افراد عضو شورشیان «الشباب» سومالی هستند اما مشخص نیست که نقش آن‌ها در این حمله چه بوده است. اموندا انجوکا، سخنگوی وزارت کشور کنیا گفته است که دستگیرشدگان اکنون در مرحله بازجویی قرار دارند.

دستگیرشدگان همان حمله کنندگان نیستند. چهار شبه‌نظامی‌ای که به دانشگاه شهر «گاریسا» حمله کرده بودند در جریان آزادسازی دانشجویان این دانشگاه و در درگیری با پلیس و ارتش کنیا کشته شدند.

شبه‌نظامیان الشباب در بامداد روز پنجشنبه ۱۳ فروردین به خوابگاه دانشجویان در ساعتی که آن‌ها خواب بودند حمله کردند. با اینکه «الشباب» مدعی شده است که مسیحیان را کشته، شاهدان عینی می‌گویند که در این حمله مردان مسلح به شکل بی‌هدف به همه شلیک می‌کردند. عملیات نجات دانشجویان دانشگاه «گاریسا»، ۱۵ ساعت به طول کشید.

این حمله مشابه عملیات تروریستی همین گروه در سال ۲۰۱۳ به یک مرکز خرید در نایروبی، پایتخت کنیا، بود که در حمله نایروبی ۶۷ نفر کشته شدند.

شهر گاریسا، در ۲۰۰ کیلومتری مرز سومالی و کنیاست. گروه «الشباب» که در سومالی مستقر هستند معمولاً حملات تروریستی خود در کنیا را تلافی جان مسلمانان اعلام می‌کنند. ارتش کنیا در سال‌های گذشته در حملات ضد تروریستی علیه «الشباب» و دیگر گروه‌های اسلام‌گرای مستقر در سومالی شرکت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 94

    […] کنیا حمله به دانشگاه نشانه شکست امنیتی است ۲ آپریل ۲۰۱۵ عفو بین الملل اعلام کرد که حمله وحشتناک صبح امروز مردان نقاب دار به کالج دانشگاهی در کنیا نیاز فوری به حمایت از دانشجویان، کارکنان و مردم عادی در گاریسا و مناطق دیگر در شمال کشور را نشان می دهد. عفو بین الملل از دولتمردان خواست تحقیق فوری، بی طرف و موثری را در پیش بگیرند تا مرتکبان را به دست عدالت بسپارند. گزارش: کنیا الشباب: حمام خون جاری خواهیم کرد […]

  • دهوند

    حمید جان ، خمینی یک چیز دیگر هم گفت ، گفت هرکه بگوید من باید بداند که این من شیطان است ، شک نکند که این من همان شیطان است. او گفته بود اگر 40 ملیون بگن آره من می گویم نه ! حالا شیطان واقعی و جانشین آن را پیدا کنید، البته اگر باز هم پنهان باشد !

  • hamid

    خمینیزم با خیانت به انقلاب و با تحقیر ملت ایران با حرف خمینی خطاب به ملت ایران که گفت: اگر ۳۵ ملیون شما بگویید بله من خواهم گفت نه! ننگی که ملت ایران فقط با پاک کردن آن از چهره خویش به آزآدی خواهد رسید ایجاد شد! حال معادل سنی آن به اسم داعش و الشباب و ... بوجود آمده و در واکنش و عکسالعمل خمینیزم شیعه و سنی که هر ۲ضد اسلام هستند، راست افراطی ضد اسلام در اروپا، آمریکا، استرالیا محبوبیت پیدا کرده! درنتیجه قربانی در همه جا، حقوق بشر و آزادی بوده و است! شاد باشید. حمید

  • دهوند

    بله ، بله ، حکم اسلام را اجرا کنید، بکشید، غارت کنید، ناموس مردم را حراج بزنید. ولی عدالت را رعایت کنید آنچه از مال و ناموس مردم را می برید با عدالت اسلامی مثل مولای متقیان به تساوی تقسیم کنید. اگر هم دراین راه کشته شدید نگران نباشید ، زیرا به بهشت میروید . گمان نکنید که کسانی که در این راه ها کشته می شوند مرده اند ، آنها زنده اند و در بهشت برایشان عسل و حوری فراوان است. همکاران و برادران شما در جمهوری اسلامی سی و شش سال است که مشغول همین خدمت ها به اسلام هستند