ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه متهمان حمله به مطهری را آزاد و مسئولان دانشگاه شيراز را احضار کرد

دانشگاه شيراز میزبان سخنرانی مطهری بوده و به آن مجوز داده اما شورای تأمين که يک شورای امنيتی است در نامه‌ای به دانشگاه شيراز توصيه می‌کند که اين سخنرانی برگزار نشود.

دادگاه انقلاب اسلامی شيراز متهمان حمله به علی مطهری، نماينده مجلس را با قرار کفالت آزاد کرده و هم‌زمان مسئولان دانشگاه شيراز را به عنوان متهم احضار کرده است.

هويت مهاجمان شناسايی شده اما به دليل «محرمانه بودن» اطلاعات پرونده نمی‌تواند فاش کند

مصطفی ترک همدانی، وکيل علی مطهری در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ايران (ايلنا) احضار مسئولان دانشگاه شيراز به دادگاه را «سوال‌برانگيز» دانسته و گفته که «ما از آن‌ها شکايتی نکرده‌ايم و راضی به احضار آن‌ها نبوده‌ايم.»

علی مطهری، نماينده تهران در مجلس ايران، روز دوشنبه ۱۸ اسفند سال گذشته، برای سخنرانی به شيراز رفته بود که پس از ورود به فرودگاه با حمله موتورسوران روبه‌رو شد و با سنگ و گوجه مورد حمله قرار گرفت. او نزديک به سه ساعت نيز در يکی از کلانتری‌های شيراز در محاصره مهاجمان قرار داشت.

به گفته ترک همدانی «دانشگاه شيراز مطابق مقررات کار کرده است و قصوری نداشته که بخواهد به عنوان متهم شناخته شود.»

ظاهراً دانشگاه شيراز اسفند سال گذشته به سخنرانی علی مطهری مجوز داده اما شورای تأمين که يک شورای امنيتی است در نامه‌ای به دانشگاه شيراز توصيه می‌کند که اين سخنرانی برگزار نشود اما مسئولان دانشگاه با اين استدلال که ملزم به پذيرفتن «توصيه» شورای تامين نبوده‌اند، مجوز سخنرانی مطهری را لغو نکردند.

محمد احمدی، استاندار فارس از جمله منتقدان مسئولان اصلاح‌طلب دانشگاه شيراز است و می‌گويد بايد مجوز سخنرانی مطهری لغو می‌شده اما فعالان دانشجويی از دانشگاه شيراز به دليل «حفظ استقلال» در برابر نهادهای امنيتی حمايت می‌کنند.

شواهد نشان می‌دهد که پرونده وقايع حمله به مطهری در شيراز دست‌خوش تغييراتی شده. به نظر می‌رسد که به جای مجازات مهاجمان قرار است مسئولان اصلاح‌طلب دانشگاه شيراز که به دليل صدور مجوز برنامه‌های مختلف مورد انتقاد تندروها قرار دارند، به بهانه بی‌توجهی به نامه شورای تأمين تحت تعقيب قضايی قرار گيرند.

«مهاجمان به يک نهاد وابسته هستند»

ترک همدانی می‌گويد ‌هويت مهاجمان شناسايی شده اما به دليل «محرمانه بودن» اطلاعات پرونده نمی‌تواند فاش کند که اين افراد به چه نهادی وابسته هستند. با اين جال سايت کلمه که نزديک به ميرحسين موسوی از رهبران مخالفان است، پيشتر گزارش داده بود که اين مهاجمان وابسته به سپاه فجر استان فارس هستند.

حمله مهاجمان به علی مطهری در شيراز با انتقادهای گسترده‌ای روبه‌رو شده و گروهی از مقام‌های حکومتی با ابراز نگرانی از گسترش چنين رفتارهايی در سطح کشور، خواهان برخورد با اين مهاجمان شده‌اند.

مطهری پس از وقايع ۱۸ اسفند در شيراز، در نامه‌ای به آيت‌الله اسدالله ايمانی، امام جمعه شيراز، او را به حمايت از مهاجمان متهم کرد. او همچنين در جمع شماری از شهروندان شيرازی که به ديدارش رفته بودند، دوباره گفت که امام جمعه شيراز «پشت سر» مهاجمان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    در استبدآد ولآیت مطلقه آخوند حقوق خودیها و غیر خودیها یعنی مردم ایران با هم فرق دارد؟ وقتی چماقدار، که خودی است یک خودی دیگر را بزند خب فوری شناسایی میشود بعد یک "صلوات"میفرستند!و گناه عصبانیت را هم میاندازند گردن یک بیگناه! ولی اگر یک چماقدار که خودی است به روی زنان بیگناه اسید بپاشد، دگراندیشان را با شکنجه بکشد هیچگاه در این بیدادگاه حتی شناسایی نمیشود! پایان این ظلمت و زبونی با نه گفتن به استبداد در عینیت و ذهنیت ممکن میشود. شاد باشید. حمید