ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جیش‌العدل مسئولیت حمله به مرزبانان ایرانی را بر عهده گرفت

سازمان جیش‌العدل در اطلاعیه‌ای گفته است در این حمله یک خودرو و یک موتورسیکلت نیروهای مرصاد (شاخه عملیاتی نیروی انتظامی) هدف قرار گرفتند و هشت نفر از آن‌ها کشته شدند.

هنوز یک روز از اعلام خبر کشته شدن هشت مرزبان ایرانی در استان سیستان و بلوچستان نگذشته که سازمان جیش‌العدل با انتشار اطلاعیه‌ای مسئولیت کشتن این افراد را بر عهده گرفت.

یکی از تصاویری که جیش‌العدل از حمله عصر دوشنبه ۱۷ فروردين منتشر کرده است.

جیش‌العدل این اطلاعیه را روز سه‌شنبه ۱۸ فروردین بر روی سایت اینترنتی خود منتشر کرده و گفته است افرادی که کشته شده‌اند از نیروهای «مرصاد» بوده‌اند.

«مرصاد»، یکی از شاخه های عملیاتی نیروهای انتظامی ایران است که در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان پایگاه دارد و فرماندهی اصلی آن در استان کرمان است. این نیرو‌ها پس از سال ۸۸ خورشیدی که امنیت استان سیستان و بلوچستان به سپاه پاسداران سپرده شد زیر نظر سپاه فعالیت می‌کنند.

جیش‌العدل تصاویری را منتشر کرده و مدعی شده که این تصاویر از حمله روز دوشنبه است. به‌گفته این سازمان مسلح عملیات فوق توسط گردانی از این سازمان با نام عبدالملک ملازاده انجام شده و در طی آن افزون بر کشته شدن هشت مأمور انتظامی، «يک دستگاه خودروی آن‌ها و يک دستگاه موتورسيکلت» مورد هدف قرار گرفته و «چهار قبضه سلاح کلاشينکف و يک قبضه اسلحه تيربار گرينوف» نیز به دست نیروهای جیش‌العدل افتاده است.

احمد علی محبتی، فرماندار چابهار شامگاه دوشنبه ۱۷ فروردين به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت که هشت مأمور مرزبانی سيستان و بلوچستان در منطقه مرزی ميل ۲۳۹ در جنوب شرقی ايران در کمين «اشرار مسلح» قرار گرفتند و کشته شدند.

به‌گفته او چهار تن از کشته‌شدگان نيروهای کادری و چهار تن نيز سرباز بوده‌اند.

این حمله در منطقه «نگور» حدفاصل باهوکلات و پيشين نزديکی مرز پاکستان و ايران صورت گرفت.

نِگور يکی از شهرهای کوچک استان سيستان و بلوچستان ايران در منطقه چابهار است.

در سال‌های اخیر مرزهای جنوب شرقی ایران در استان سیستان و بلوچستان شاهد چندین حادثه این‌چنینی بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.