ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موتور هواپیمای ایرانی در فرودگاه ترکیه منفجر شد

این حادثه در فرودگاه آتاتورک در استانبول اتفاق افتاد. خلبان هواپیما را متوقف کرد و در حالی‌که آتش از موتور آن زبانه می‌کشید، مسافران تخلیه شدند. این حادثه تلفاتی در بر نداشت.

شامگاه گذشته، موتور یک فروند هواپیمای ایرباس ایرانی در فرودگاه آتاتورک در استانبول ترکیه منفجر شد. خلبان هواپیما را متوقف کرد و در حالی‌که آتش از موتور آن زبانه می‌کشید، مسافران تخلیه شدند. این حادثه تلفاتی در بر نداشت.

موتور ایرباس ایرانی منفجر شد و چرخش هم ترکید. خلبان اما هواپیما را متوقف کرد

روزنامه دیلی‌صباح چاپ ترکیه گزارش داده است که یک فروند هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت مسافربری «قشم‌ایر» هنگام پرواز از باند فرودگاه «آتاتورک» در استانبول ترکیه دچار سانحه شده است.

خبرگزاری مهر نیز این خبر را تأیید کرده است.

هواپیمای شرکت «قشم ایران» که قصد عزیمت به فرودگاه بین‌المللی خمینی تهران را داشت، برای بلند شدن از روی باند سرعت گرفته بود که صداهای بلندی از موتور سمت راست هواپیما برخاست، موتور منفجر شد و قطعاتی از آن روی باند پرواز افتاد.

شعله‌های آتش از موتور سمت راست هواپیما زبانه می‌کشید و در حالی‌که چرخ‌های اصلی هواپیما پنچر شده بود، خلبان هواپیما را متوقف کرد.

مسافران تخلیه شدند و بعد از لغو پرواز با هواپیمای دیگری به سوی ایران حرکت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر این حادثه تلفاتی در بر نداشت.

در سال ۱۳۹۳ به طور میانگین ۲/۱ سانحه هوایی در ایران اتفاق افتاده است. تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران، سوءمدیریت و عمل نکردن به معیارهای ایمنی هواپیما‌ها از مهم‌ترین عوامل سوانح هوایی در ایران به شمار می‌آید.

در اردیبهشت ماه سال گذشته هواپیمای فوکر ۱۰۰ پرواز شماره ۸۰۵۳ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از مشهد عازم فرودگاه بین‌المللی زاهدان بود، با وجود یک چرخ بسته به حالت اضطرار در باند فرودگاه بین‌المللی زاهدان فرود آمد. در این حادثه ۹ نفر مجروح شدند.

در مرداد ماه سال گذشته هم یک فروند هواپیمای آنتونوف-۱۴۰متعلق به شرکت سپاهان ایر (هواپیمایی هسا) که حامل ۴۸ مسافر و خدمه بود، از تهران به مقصد طبس، از فرودگاه مهرآباد بلند شد و چند دقیقه پس از بلند شدن از باند، در بلوار شیشه مینا واقع در غرب تهران سقوط کرد. در این حادثه ۳۸ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    مال شرکت بابک زنجانیه. و احتمالا مال اینده ی یزدی و دار و دسته