ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاکستان به ائتلاف منطقه‌ای علیه حوثی‌های یمن نمی‌پیوندد

عربستان از پاکستان خواسته بود تا به ائتلاف منطقه‌ای علیه شیعیان حوثی در یمن کمک نظامی کند. پارلمان پاکستان اما در قطعنامه‌ای از دولت این کشور خواست بی‌طرف باقی بماند.

مجلس پاکستان روز جمعه ۱۰ آوریل/ ۲۱ فروردین، در قطعنامه‌ای از دولت این کشور خواست تا در بحران یمن بی‌طرف بماند و برای دستیابی به راه‌‌حل مسالمت‌آمیز تلاش کند.

مجلس پاکستان ـ نمای بیرونی

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نمایندگان مجلس پاکستان در نشست ویژه خود درگیری‌های یمن را موجب شکننده‌تر شدن بیشتر اوضاع در منطقه دانسته‌‌اند.

دولت پاکستان به عربستان اعلام کرده بود حاضر است برای دفاع از تمامیت ارضی عربستان در عملیات نظامی علیه حوثی‌های یمن به ائتلاف منطقه‌ای کمک کند. عربستان نیز از پاکستان خواسته بود تا با ارسال نیرو، ناو جنگی و هواپیما در نبردها سهیم شود.

پاکستان هنوز از بحران یمن مورد تهدید قرار نگرفته است.

نمایندگان پارلمان پاکستان همچنین تأکید کرده‌اند که این کشور در قبال رویدادهای یمن باید نقش میانجی را ایفا کند و در نبردها شرکت نکند.

موقعیت دشوار پاکستان

بحران یمن پاکستان را در موقعیت دشواری قرار داده است. این کشور در میان عربستان، هم‌پیمان نزدیک‌اش که به‌طور منظم با این کشور در امور نظامی همکاری می‌کند و همسایه قدرتمندش ایران، که به‌شدت با عملیات نظامی عربستان در یمن مخالف است، قرار گرفته است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به‌ تازگی از پاکستان دیدار کرد و راه‌حل بحران یمن را گفت‌وگوی دو طرف یمنی درگیری‌ها دانست. در یمن از یک سو نیروهای حوثی و طرفداران علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور قرار دارند که از حمایت ایران برخوردارند و از سوی دیگر طرفداران عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری کنونی که عربستان و ائتلاف منطقه‌ای و آمریکا از او دفاع می‌کنند.

بر اساس آخرین خبرها جنگنده‌های ائتلاف تمام صبح جمعه اهداف نظامی در صنعا، پایتخت یمن را بمباران کردند. شاهدان عینی گفته‌اند در این حمله‌ها انبار مهمات نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح مورد هدف قرار گرفتند.

شیعیان حوثی که از پایان سال ۲۰۱۴ صنعا را در کنترل خود دارند در هفته‌های اخیر پیشروی‌هایی به سوی عدن، محل اقامت عبد ربه منصور هادی، داشتند. منصور هادی اکنون به عربستان گریخته است.

پیشروی‌های شیعیان حوثی موجب شد تا عربستان و نیروهای متحدش حمله‌های هوایی خود به خاک یمن را از ۲۶ مارس آغاز کنند.

با وجود حمله‌های شدید عربستان، روز پنج‌شنبه ۹ آوريل/ ۲۰ فروردين، جنگجویان حوثی توانستند شهر «عتق» را که از شهرهای مهم تجاری یمن است به تصرف خود در آورند.

نخستین هواپیمای صلیب سرخ جهانی نیز با ۱۶ تن کمک دارویی روز جمعه در صنعا فرود آمد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    مقاله :..همسایه قدرتمندش ایران... تصحیح من : که هشتاد درصد مردمش ضد حکومت ولایتی اش میباشند......

  • nader

    ظریف رفت و نفت مجانی داد....

  • دهوند

    از برکت سیاست های خردمندانه خامنه ای برگزیده خدا و ولی امر مسلمین جهان و امید مستضعفان جهان و دیگرچیزهای جهان ، حتی پاکستان و افغانستان هم به سوی اتحاد با عربستان علیه ایران رفتند. خدا پدر نمایندگان مجلس پاکستان را بیامرزد که جلوی نواز شریف نا شریف را گرفتند که داشت نیروی زمینی و هوایی و دریایی به کمک عربستان می فرستاد. پاکستانی که زمانی در برابر هند پشتتش به ایران گرم بود اکنون از برکت رفتارهای بی خردانه ولی امر مسلمین جهان و از برکت این نظام مقدس رفت طرف عربستان ! برکتهای این رژیم مقدس اسلامی و ولایت فقیه را اندازه و حد و مرزی نیست ! ببینید که دولت افغانستان هم که در واقع با ایران یکی است پشت به این حکومت مقدس کرده و روبه عربستان! می خواهید حکومت بعثی سوریه عضو کنفرانس 6+2 خلیج فارس علیه ایران نباشد؟ میخواهید سید حسن نصراله احساسات ضدایرانی نداشته باشد؟ یا سران غزه روبه قطر و عربستان نکند؟ فلسطینی ها سوگوار صدام نباشند؟