ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«موفقیت علیه داعش»؛ دست‌کم در عراق

پنتاگون می‌گوید در ماه‌های اخیر نیروهای داعش در عراق ۲۵ تا ۳۰ درصد از مناطقی را که در کنترل داشتند از دست داده‌اند. اما این شرایط در سوریه کاملاً متفاوت است.

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید به‌دلیل حملات مداوم ائتلاف جهانی در ماه‌های اخیر، «دولت اسلامی» (داعش) به‌طور قابل توجهی عقب نشسته‌ است. ۲۵ تا ۳۰ درصد از قلمرو کشور عراق که در تابستان گذشته در دست داعش قرار داشت،  از کنترل آن‌ها خارج شده است.

تانک ارتش عراق در تکریت

سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون ضمن اعلام این خبر افزود که جهادگران داعش ۱۷ هزار کیلومتر مربع از خاک عراق را در اختیار داشتند که این میزان به ۱۳ هزار کیلومتر مربع رسیده است. این عقب‌نشینی‌ها به‌ویژه در شمال و مرکز عراق صورت گرفته است.

به‌گفته وارن، در حال حاضر داعش «به آرامی عقب می‌نشیند» اما راهی که طی شد، «نبردی طولانی‌مدت» بود: «نیروهای عراقی با کمک نیروهای ائتلاف جهانی آسیب‌هایی به نیروهای داعش وارد کرده‌اند، اگر چه هنوز زود است که از تغییر شرایط سخن بگوییم.»

سه هزار و ۲۴۴ حمله هوایی ائتلاف جهانی

اوج پیروزی‌های «دولت اسلامی» در ماه اوت سال گذشته به شکل‌گیری ائتلاف جهانی به رهبری ایالات متحده منجر شد. بر اساس آمار وزارت دفاع آمریکا از آن زمان تاکنون ائتلاف جهانی سه هزار و ۲۴۴ حمله هوایی علیه مواضع داعش داشته است. از این میان یک هزار و ۸۷۹ حمله در عراق و یک هزار و ۳۶۵ حمله در سوریه انجام شده و حدود ۸۰ درصد این حملات نیز توسط جنگنده‌های آمریکایی صورت گرفته است.

استیو وارن می‌گوید در سوریه داعش توانسته است همچنان نقش خود را حفظ کند. جنگجویان داعش مناطق اطراف شهر کوبانی در اطراف مرز ترکیه را از دست داده‌اند اما در اطراف دمشق و حمص مناطقی را به اشغال خود در آورده‌اند که شامل یرموک، اردوگاه پناهندگان فلسطینی نیز می‌شود.

امروز، سه‌شنبه ۱۴ آوريل / ۲۵ فروردين باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق دیدار خواهد کرد. آن‌ها می‌خواهند درباره موضوعات مختلف، از جمله درباره ادامه همکاری نظامی دو کشور و مبارزه با نیروهای داعش گفت‌وگو کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    و از کوبالی و تکریت ویرانه ای بیش نمانده!

  • شاهین امینی

    ای بابا پس قاسم رمبو چی شد !!!!!  چند وقت یکی از خبر گزاری های انگلیس دیگه گندش نمی کنه