ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجارت از راه سگ‌کشی با اسيد، در شيراز

سگ‌های ولگرد در يکی از شهرک‌های صنعتی شيراز با تزریق اسید کشته شده‌اند اما هیچکدام از نهادهای دولتی محلی مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرند.

در يکی از شهرک‌های صنعتی شيراز، سگ‌ها را با تزریق اسید می‌کشند و بابت هر لاشه مبلغی دریافت می‌کنند. نهادهای دولتی محلی مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته‌اند.

سگ‌کشی با تزریق اسید در يکی از شهرک‌های صنعتی شيراز

کشتار حیوانات در ایران این بار با سگ‌کشی در شیراز برجسته شده است اما این کشتار نه با اسلحه، که با تزریق تناوبی اسید صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه ۲۵ فروردین‌ماه فیلمی را منتشر کرده و نوشته است يکی از فعالان دفاع از حقوق حيوانات این فیلم دو دقیقه‌ای را در اختیار این خبرگزاری قرار داده است.

در این فیلم چند نفر نشان داده می‌شوند که در کنار خودروهای خود سگ‌ها را به نوبت با تزریق اسید می‌کشند. در کنار خودروها چندین لاشه سگ دیده می‌شود و سگی که به آن اسید تزریق می‌شود مدام ناله می‌کشد.

این فعال مدافع حقوق حیوانات که نام او منتشر نشده، گفته است پیمانکاران شهرک صنعتی شيراز با این روش «غیرانسانی» سگ‌ها را می‌کشند و در ازای ارائه هر لاشه ۱۵ هزار تومان دريافت می‌کنند.

او گفته است: «پيمانکاران در ازای تحويل لاشه هر قلاده سگ، ۱۵ هزار تومان دريافت می‌کنند و حتی از سوزاندن جسم نحيف يک توله سگ با اسيد هم دريغ نمی‌کنند.»

شهرک صنعتی شيراز در محدوده شهرداری منطقه پنج این شهر قرار دارد اما قاسم اکبری، شهردار این منطقه گفته است: «شهرک‌های صنعتی تحت نظارت سازمان پسماند اداره می‌شوند و مسئوليت کشتار سگ‌ها در اين شهرک‌ها به عهده شهرداری نيست.»

روح‌الله خوشبخت، مدير عامل سازمان پسماند شهرداری شيراز اما این فیلم را «ساختگی» خوانده و گفته است: «شهرک‌های صنعتی به هيچ وجه تحت نظارت شهرداری يا سازمان پسماند نيستند و هر شهرک به‌طور مجزا توسط مدير مربوط اداره می‌شود.»

با این حال جعفر اميدی، مسئول دفتر شهردار شيراز بر این نظر است که «شهرک صنعتی شيراز تحت نظارت شهرداری شيراز بوده و اين کشتار بی‌رحمانه توسط شهرداری شيراز در حال پيگيری است.»

کشتار حیوانات و به‌ ویژه سگ‌های ولگرد به‌ وسیله اسلحه از سال ١٣٨٨ ممنوع بوده و بر اساس «دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد» می‌بایست زنده‌گیری، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و واگذاری جایگزین روش‌های خشونت‌آمیز پیشین شود. همچنین در صورت زنده‌گیری سگ ولگرد بیمار و عدم امکان درمان و واگذاری، باید «مرگ با ترحم» انجام گیرد.

بر اساس این دستورالعمل، رئیس کار گروه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در هر شهرستان، فرماندار آن شهرستان است و اجرای دستور‌العمل نیز بر عهده شهرداری شهرستان است.

کشتن سگ‌های ولگرد همواره با اعتراض و مخالفت حامیان حقوق حیوانات در ایران روبه‌رو شده است. آن‌ها معتقدند راه مبارزه با انتقال بیماری‌ها از طریق این سگ‌ها نه کشتن آن‌ها که جمع‌آوری و مراقبت و مداوای‌شان است.

با وجود این، کشتن سگ‌های ولگرد بارها در شهرهای مختلف ایران تکرار شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاوه

    واقعا نمیدونم چی بگم !! خاک بر سر مملکتی که هنوز معلوم نیست ، کی مسئول کجاشه !!

  • فرید

    یکی این دو تا *** رو پیدا کنه همین جوری بکشه و فیلم بگیره تل جیره دههای ***ببینن و درس بگیرن

  • فرید

    توف تو روحتون امیدوارم آخر مرگ مثل این حیونهای بی گناه زجه بزنید ***

  • سگ کشی در شیراز | جدید دانلود 94 | دانلود آهنگ جدید فیلم 2015 دانلود فیلتر شکن 94 عکس دانلود بازی اندروید با لینک مستقیم نرم افزار کلیپ

    […] تجارت از راه سگکشی با اسيد، در شيراز – رادیو زمانه […]

  • جلوگیری از سگ کشی در شیراز - اخبار روز,سرگرمی و تفریحی

    […] تجارت از راه سگ‌کشی با اسید، در شیراز – رادیو زمانه […]

  • صدر

    انسانیت وقتی از وجودرخت بربست وجامعه دچارانحطاط وسقوط اخلاقی گردیدشفقت ومهربه همه چیزازبین میرودوشرف ازاله میگرددوسگ کشی به حرفه ودرآمدزائی مبدل میشود، البته نبایدفراموش کردمولایشان هم درهمین حرفه بود. برای داشتن درآمدوکسب شرافتمندبه مقامات دولتی وامام جمعه شیرازوسگ کشها پیشنهادمیشودبجای کشتن جیوان بی پناه خانم از تایلندوفیلیپین آورده ودرشیرازدلالی محبت کنندکه درآمدش بیشتراست ومردم شیرازبایدکسی راکه بابت لاشه سگ پول پرداخت میکندرامسئول این جنایت بدانند.

  • الف. شادمان

    جنگ یمن چه ربطی به سگ کشی در شیراز داره؟ سفسطه هم حدی دارد آخر. فقط این وقاحت شما مسلمونا ست که هیچ حد و حدودی نداره

  • حمید

    پیداتون میکنم با همون آمپولا میکشمتون کثاااااااافتااااا

  • امین

    سلام قطعا اگه کسی حیوونی رو بکشه و یا آسیبی بهش وارد بکنه کار غیراخلاقی کرده و هیچ کس این کار رو تایید نمی کنه. کاری هم به دینش نداریم چون ممکن هر آدم درنده خویی این کار رو انجام بده ، خواه بودا ، خواه مسلمان و یا ... اما آیا شما این زن وبچه مردم که توی بیخ گوش شما توی یمن با بدترین وضع کشته میشن رو نمی بینید؟ اونوقت شما داعیه دفاع از حقوق حیوانات دارید و چنان توی بوق و کرنا می کنید که همه مشکلات جامعه بشری حل شده وفقط مونده رسیدگی به امور سگهای شیراز؟!!!!! وشما دوست عزیز که میگی حضرت علی(ع) سگ کش بوده، سند حرف شما چیه؟ از کجا و طبق مستند تاریخی این حرف رو می زنی؟

  • سلام

    بابا عجب فرهنگ غنیییییی!!!! پاره کردن شکم خرس و توله هاش، کشتن الاغ بدبخت با پتک ، سم دادن به پلنگها و کفتار و خرس، حالا هم تزریق اسید به سگهای بدبختی که حتی دم مرگ هم وفادار میمانند.

  • بهنام

    در اسلام من در آوردی ، محمد ، سگ را نجس دانسته ولی علت نجس بودن را مشخص نکرده است و این مزدوران هم چون مسلمان واقعی از نوع محمدیش هستند ، طبیعتآ از احکام من در آوردی ممدشون تبعیت میکنند . البته همه روزه شاهد هزاران جنایت و تبه کاری بر ضد بشر و موجودات زنده دیگر هستیم که بنا بر دستورات و احکام من در آوردی محمد ، مجاز شمرده شده اند و این دین من در آوردی به قدری مغلطه آمیز است که هر بی سر و پایی تفسیر خود را از آن دارد و همه مدعیان اسلامیش هم دانشمند و خود را بر حق پنداشته و در خیال خام و باطل ثواب به سر میبرند .

  • رضا زاداحمد

    لطفا از این پتیشن حمایت فرمایید و به اشتراک بگذارید: http://www.thepetitionsite.com/349/702/271/stop-the-inhuman-killing-of-stray-dogs-in-shiraz-iran/

  • امید

    sسگ موجودی باوفاست با آموزش پیکر مرده و زنده از زیرآوار بیرون میآورد شما خویی از انسانیت نبرده اید کاش ان سرنگ ها به شما تزریق میشد تا معنای درد را بفهمید حتی با وجود درد شما را گاز نمیگیرند سگ به دنبال صاحبش میرود و مثل یک فرشته از او دفاع میکند اما شماها بخاطر پول جان میگیرید حرام باشد این نان درد اور بر سفره شما

  • فراز

    ای کسانی که اسلام را رحمانی می خوانید و اسلام جمهوری اسلامی و داعش را مخالف با ذات اسلام می دانید بدانید اول سگ کش این دین اهریمنی شخص علی ابن ابی طالب بودکه سگ های مدینه را سوزاند و دوم سگ کش هم حسین پسر علی که واسش تو کله ***می زنین بود که سگ های کوفه را به فرمان پدر گجستک و بی رحمش را مجروح کرد و سپس بدن نیمه جانشان را به آتش کشید...پس حق ندارین بیاین اینجا ابراز تاسف کنین چون شما پیرو و شیفته و ماله کش و دلال محبت این دین اهریمن خوی هستید....