ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود سپاه پاسداران به پروژه‌های درمانی ايران

وزیر بهداشت ایران اعلام کرده که این وزارتخانه در طول چهار سال آينده تا سقف ۵۰۰ ميليارد تومان سرمايه‌گذاری مشترک با قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام می‌دهد.

وزير بهداشت ايران اعلام کرد که تعدادی از پروژه‌های بيمارستانی، درمانی و آموزشی اين وزارتخانه را به قرارگاه خاتم‌النبيا واگذار می‌کند. این قرارگاه زیر نظر سپاه پاسداران اداره می‌شود.

فرمانده قرارگاه خاتم‌النبیاء و وزیر بهداشت

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت ايران، در مراسم امضای تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی سپاه، اعلام کرد که در چهار سال آينده تا سقف ۵۰۰ ميليارد تومان سرمايه‌گذاری مشترک با اين قرارگاه انجام می‌شود.

اين تفاهم‌نامه را وزير بهداشت ایران و عبادالله عبدالهی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبيا، روز سه‌شنبه ۲۵ فروردين امضا کردند.

وزير بهداشت ايران گفته است که اغلب بيمارستان‌های ايران بيش از ۵۰ سال از زمان ساخت‌شان می‌گذرد و او می‌خواهد با اين تفاهم‌نامه اين بيمارستان‌ها را بازسازی و تجهيز کند.

پيشتر حسن قاضی‌زاده هاشمی گفته بود که اتمام طرح‌ها در حوزه سلامت و در بخش دولتی به بيش از ۳۰ سال زمان نياز دارد. کميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز اعلام کرده بود که حوزه سلامت در سال آينده با کسری بودجه ۲۰ هزار ميليارد تومانی رو‌به‌روست.

اکنون وزير بهداشت با تقدير از مسئولان قرارگاه خاتم‌النبيا‌، اين مجموعه را از افتخارات جمهوری اسلامی ايران دانست.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نیز از سپاه خواسته بود تا در پروژه‌های عمرانی مشارکت کند.

قرارگاه خاتم‌الانبيا که وابسته به سپاه پاسداران است، از پيمانکاران «طرح‌های بزرگ صنعتی راه‌سازی، احداث راه‌آهن و صنايع نفت، گاز و پتروشيمی» در ايران به شمار می‌آید.

علاوه بر اين، بسياری از سرمايه‌گذاری‌های سپاه پاسداران در خارج از مرز‌های ايران، همچون کشورهای ارمنستان، عراق و افغانستان توسط این قرارگاه انجام می‌پذيرد.

اين قرارگاه پس از جنگ هشت ساله ايران و عراق به دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تشکيل شد.

حسن هاشمی، شاگرد اول کابينه

رسانه‌های طرفدار دولت، حسن قاضی‌زاده هاشمی را به رقابت با حسن روحانی و تبانی با جبهه پايداری متهم کرده‌اند. از آغاز کار دولت تاکنون از حسن قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزير جبهه پايداری در دولت روحانی ياد شده است.

رسانه‌های طرفدار دولت، حسن قاضی‌زاده هاشمی را به رقابت با روحانی و تبانی با جبهه پايداری متهم کرده‌اند

برخی از اين رسانه‌ها قاضی‌زاده هاشمی را به کنايه «شاگرد اول کابينه» می‌خوانند.

کنايه «شاگرد اول» کابينه به تبليغات گسترده‌ رسانه‌های نزديک به جبهه پايداری درباره خدمات وزير بهداشت نظر دارد. روغن پالم، برنج‌های آلوده، سونامی سرطان، انفعال وزارت بهداشت در بحران آلودگی هوا و ...، انتقاداتی‌ هستند که مخالفان وزير بهداشت علیه او مطرح می‌کنند.

رسانه‌های نزديک به دولت مدعی شده‌اند که حسن قاضی‌زاده هاشمی، قصد دارد در انتخابات رياست‌جمهوری ۹۶ با حسن‌ روحانی، رئيس دولت فعلی رقابت کند. قاضی‌زاده هاشمی خود یک پزشک است.

از زمانی که روحانی، حسن قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان وزیر بهداشت به مجلس معرفی کرد، این وزیر کابینه همواره با اين اتهام مواجه بوده که آيين‌نامه‌ها و مقررات را بر اساس منافع شخصی خود در بخش خصوصی تعيين می‌کند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی يکی از سهامداران عمده بيمارستان خصوصی چشم‌پزشکی نور در تهران است. اين بيمارستان در سال ۱۳۷۲ تأسيس شده و در شهريور ماه ۱۳۹۲ هم شعبه تازه‌ای در کرج بنياد نهاده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.