ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ممنوعیت فروش نوشابه‌های الکلی در مغازه‌های کوچک اندونزی

در اندونزی مشروبات الکلی قوی معمولاً در مغازه‌ها به فروش نمی‌رسند اما اکنون دولت این کشور فروش نوشابه‌هایی که درصد کمی الکل دارند را نیز ممنوع کرده است.

دولت اندونزی از روز پنج‌شنبه ۱۶ آوریل/ ۲۷ فروردین، فروش آبجو و نوشابه‌های دیگری که درصد کمی الکل دارند را در مغازه‌های کوچک این کشور ممنوع اعلام کرد.

اندونزی در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا پایین‌ترین سرانه مصرف الکل را دارد.

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، این تصمیم دولت اندونزی شامل حال ۵۵ هزار خرده‌فروش و ۱۶ هزار سوپرمارکت کوچک پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان در جهان می‌شود.

بیشتر فروشگاه‌های اندونزی پیش از این مشروبات الکلی قوی را به دلیل مشکل دریافت مجوز لازم نمی‌فروختند.

طرفداران آبجو در اندونزی باید از این به بعد برای تهیه آبجو به فروشگاه‌ها و مغازه‌های بزرگ رجوع کنند. هتل‌ها، رستوران‌ها و بارها هم شامل قانون جدید نمی‌شوند.

تصویب این قانون نگرانی‌هایی را در جزیره بالی، از مهم‌ترین مناطق گردشگری جهان و جایی که اکثریت آن را هندوها تشکیل می‌دهند برانگیخته است. رحمت گوبل، وزیر بازرگانی اندونزی اما به ساکنان این منطقه قول داده است که فروش آبجو در بالی و پلاژهای کنار دریای آن آزاد باشد.

«ابزار کشتار جوانان»

وزیر بازرگانی اندونزی با اشاره به استفاده افراد زیر سن قانونی از الکل، ممنوعیت نوشابه‌های الکلی را چنین توجیه کرده است که سلامتی مردم و اخلاق اجتماعی را به خطر می‌اندازد.

فهیرا ایدریس، نماینده مجلس و بنیانگذار جنبش ملی ضد الکل هم از این قانون دفاع کرد و گفت که الکل «ابزار کشتار جوانان» است.

چند روز پیش از اجرای این قانون، احزاب اسلامگرا پیشنهاد ممنوعیت کامل فروش الکل در این کشور ۲۵۰ میلیون نفری را داده بودند.

شرکت‌های آبجوسازی اما نارضایتی خود را از این قانون جدید ابراز داشته‌اند. شرکت چند ملیتی دیاجیو که آبجوهای مختلف را در اندونزی توزیع می‌کند این تصمیم را «تأسف‌بار» خوانده است.

انجمن آبجوسازان اندونزی که بیشتر توزیع‌کنندگان آبجو در اندونزی را نمایندگی می‌کند، گفته است که قانون جدید موجب می‌شود در شهرهای کوچک که در آن‌ها فروشگاه‌های بزرگ نادر است، عملاً نوشابه‌های الکلی به‌ کلی ممنوع شوند.

اندونزی در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا پایین‌ترین سرانه مصرف الکل را دارد. نزدیک به ۷۵ درصد مردان و ۹۰ درصد زنان اندونزی به‌دلیل مسلمان بودن‌ از نوشیدن الکل پرهیز می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.