ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض گسترده معلمان ايران با برگزاری تجمع سکوت

در ده‌ها شهر ایران تجمع سکوت معلمان در برابر اداره‌های آموزش و پرورش و دولتی برگزار شد. آن‌ها خواسته‌های صنفی دارند و هنوز پاسخی نگرفته‌اند. در رشت مأموران با معلمان درگیر شده‌اند.

هزاران معلم صبح امروز پنج‌شنبه ۲۷ فروردين در ده‌ها شهر ایران در سکوت مقابل اداره‌های آموزش و ساختمان‌های فرمانداری‌ها و استانداری‌ها تجمع کردند.

تجمع هزاران معلم ایران در روز پنج‌شنبه ۲۷ فروردين

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، شهرهای تهران، کرج، اراک، ساوه، خمين، دهدشت، شهرکرد، سنندج، قروه، مريوان، خرم‌آباد، بروجرد، اليگودرز، نورآباد، دلفان، کرمانشاه، يزد، بجنورد، سبزوار، جاجرم، زنجان، ابهر، قزوين، مشهد، بندرعباس، بندر امام، بوشهر، قزوين، همدان، شاهرود، ايلام، رشت، شهرضا، زاهدان، زرين‌دشت، داراب، ايوان و... شاهد تجمع اعتراضی معلمان بودند.

در تهران از سویی یک‌هزار معلم در مقابل اداره آموزش و پرورش و از سوی دیگر حدود ۳۰۰ نفر در مقابل مجلس گرد آمدند.

معلمان معترض در سراسر ایران خواستار افزایش دستمزد و بهبود وضعیت معیشتی خود هستند. آن‌ها می‌خواهند حقوق‌شان با سایر کارمندان دولت هماهنگ شود در حالی‌که معتقدند در شرایط نابرابری به‌سر می‌برند.

معترضان امروز پلاکاردهايی در حمايت از معلمان زندانی و در اعتراض به طرح رتبه‌بندی در دست داشتند. معلمان معتقدند طرح رتبه‌بندی تبعيض‌ها در جامعه معلمی را عميق‌تر می‌کند. برخی از شعارهایی که معلمان تهران در دست داشتند از این قرار بودند: «آيا نمايندگان مجلس نيز رتبه‌بندی می‌شوند؟»، «معيشت همراه با منزلت»، «بهبود سطح معيشت معلمان حق مسلم است»، «معلم بيدار است از تبعيض بيزار است».

در طرح رتبه‌بندی، سوابق و مدرک تحصيلی، شرکت معلمان در فعاليت‌های مدرسه، داشتن مقالات علمی و پژوهشی، خدمت در مناطق محروم و ... در نظر گرفته شده است. در اين درجه‌بندی‌ها همه معلمان در درجه يک قرار می‌گيرند، اما ارتقای آن‌ها به درجات بالاتر منوط به احراز شرايطی خواهد بود که برای درجات بعدی رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است. در صورت اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، حقوق آن‌ها از رتبه دوم به بالاتر افزايش خواهد داشت.

تجمع هزاران معلم ایران در روز پنج‌شنبه ۲۷ فروردين

طرح رتبه‌بندی معلمان در اسفندماه سال گذشته در هیأت دولت تصويب شد و علی‌اصغر فانی، وزير آموزش ‌و‌ پرورش از اجرايی شدن اين طرح از آغاز سال تحصيلی جديد خبر داده است. فانی گفته است: «با اجرای اين طرح، حقوق معلمان بين ۱۶۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزايش می‌يابد»؛ اما فرهنگيان می‌گویند افزايش حقوق بيش از اين ميزان و بدون اجرای رتبه‌بندی بايد اجرا شود.

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ایران، فرهنگيان را به ارائه ديدگاه، نظر و پيشنهاد درباره شاخص‌های طرح رتبه‌بندی معلمان فراخوانده و قرار است مناظره‌هایی در تلویزیون دولتی ایران در این‌باره برگزار شود.

طبق گزارش‌های منتشرشده در تجمع معلمان رشت در مقابل آموزش و پرورش استان گيلان مأموران نيروی انتظامی با آن‌ها با خشونت برخورد کرده‌اند اما جزئیاتی از این برخوردها منتشر نشده است.

اعتراض‌های معلمان ایران در پایان دی‌ماه و اسفندماه سال ۱۳۹۳ به‌طور گسترده در بسیاری از شهرها شکل گرفت. آن‌ها در اقدامی هماهنگ که از طریق شبکه‌های مجازی اطلاع‌رسانی شده بود، اعتراض‌های خود را آغاز کردند.

در یک هفته اخیر معلمان بوشهر سه روز متوالی دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.