ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هالیوود همچنان نسبت به تراجنسیتی‌ها بی‌توجه است

تنها ۵ / ۱۷ درصد از تولیدات هالیوود، دارای حداقل یک نقش همجنسگرا یا دوجنسگرا هستند و کاراکترهای تراجنسیتی کمتر از سایر دگرباشان جنسی در این صنعت حضور دارند.

بررسی سالانه صنعت فیلم هالیوود نشان می‌دهد که تنها ۵ / ۱۷ درصد از تولیدات سینما و تلوزیون، دارای حداقل یک نقش همجنسگرا و یا دوجنسگرا هستند و کاراکترهای تراجنسی و یا تراجنسیتی به مراتب کمتر از سایر دگرباشان جنسی در این صنعت حضور دارند.

صحنه‌ای از سریال «نارنجی سیاه امروزی است»

سازمان «اتحاد زنان و مردان همجنسگرا علیه افترا» (GLAAD) که سالانه تولیدات سینمایی و تلویزیونی هالیوودی را بررسی می‌کند، در گزارش سالانه خود گفته است که حضور دگرباشان جنسی در این تولیدات افزایش چشمگیری به نسبت سال گذاشته نداشته است.

در گزارش روز ۱۵ آوریل / ۲۶ فروردین ماه سازمان GLAAD آمده است که در سال ۲۰۱۴ تنها ۲۰ عدد از ۱۱۴ تولیدی مطرح سینما و تلویزیون هالیوود، نماینده نقش‌های دگرباش جنسی بوده‌اند. سال ۲۰۱۳ این ارقام ۱۷ از ۱۰۲ بوده است.

در بررسی‌های سازمان GLAAD تولیدی‌های سینمای مستقل بررسی نشده‌اند و تنها تولیدات استودیوهای جریان اصلی هالیوود مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در ۲۰ فیلم یا سریال تلویزیونی‌ای که شخصیت دگرباش جنسی داشته‌اند، اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها یعنی ۶۵درصد، تنها شامل کاراکتر مرد سفیدپوست همجنسگرا بوده‌اند و به زنان و رنگین پوستان دگرباش جنسی و تراجنسیتی‌ها به مراتب کمتر از مردان سفیدپوست، توجه شده است.

یک سوم از ۲۰ فیلم که در این پژوهش مطرح شده‌اند شامل شخصیت‌های تراجنسیتی بوده‌اند که نشان می‌دهد بی‌مهری همیشگی هالیوود به افرادی که مرزهای دوگانگی جنسی زن و مرد را مبهم می‌کنند یا به «خطر» می‌اندازند، همچنان ادامه دارد.

اگرچه تعداد کل فیلم‌هایی که شامل شخصیت‌های همجنسگرا، دوجنسگرا و تراجنسیتی هستند، کمی از سال گذشته افزایش یافته است، هالیوود هنوز هم تنوع و گوناگونی‌های موجود در جامعه دگرباشان جنسی را به خوبی نشان نمی‌دهد. بسیاری از شخصیت‌های همجنسگرا نقش‌های فرعی ایفا می‌کنند، صرفاً توسط گرایش جنسی خود تعریف می‌شوند و شخصیت آن‌ها پردازشی چند بعدی پیدا نمی‌کند.

در نیمی از ۲۰ فیلم و سریال مطرح در این پژوهش، نقش دگرباشان جنسی روی صفحه نمایش کمتر از پنج دقیقه بوده است.

در میان فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی مطرح، سازمان GLAAD به سریال تلویزیونی «نارنجی سیاه امروزی است» توجه ویژه‌ای کرده است.

این سریال که تولیدی شبکه اینترنتی «نت فیلیکس» است تنها در فضای اینترنت ارائه و پخش شده است و داستان زندگی زنان در یکی از زندان‌های آمریکاست.

شخصیت اصلی «نارنجی سیاه امروزی است» زنی دوجنسگراست که به واسطه رابطه با زنی موادفروش به زندان می‌افتد. او که در بیرون از زندان رابطه‌ای دگرجنسگرا با مردی داشته که قرار بوده با هم ازدواج کنند، در درون زندان دچار بحران‌های متفاوت شده و به آغوش دوست‌دختر موادفروشش باز می‌گردد.

اما شخصیت اصلی سریال «نارنجی سیاه امروزی است» آن‌قدر در این سال مطرح نیست که داستان زندگی زنانی که در حاشیه زندان هستند و لزبین، دوجنسگرا و یا ترنس هستند. این سریال به ویژه در پرداختن به داستان زندگی دگرباشان رنگین‌پوست آمریکا و هویت‌های چندگانه آن‌ها موفق بوده است.

از این سریال به دلیل اینکه از چارچوب‌های غالب برای مطرح کردن دگرباشان جنسی فاصله گرفته، تقدیر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.