ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سربازان کنیا از آخرین کرگدن سفید شمالی مسلحانه حفاظت می‌کنند

برای اینکه نسل این کرگردن ۴۲ ساله که «سودان» نام دارد از بین نرود، او باید با سه کرگدن ماده دیگر آمیزش کند. او به دلیل کهولت سن هنوز دارای فرزند نشده است.

سربازان مسلح کنیایی دستور دارند که از یک کرگدن سفید شمالی را که آخرین بازمانده نر این گونه است ۲۴ساعته محافظت کنند. برای اینکه نسل او از بین نرود، این کرگدن ۴۲ ساله که «سودان» نام دارد باید با سه کرگدن ماده دیگر تولید مثل کند که به دلیل کهولت جنسی و سنی «سودان» هنوز دارای فرزند نشده است.

از گونه کرگدن سفید شمالی تنها یک نر و سه ماده باقی مانده‌اند و این به این مفهوم است که بقای این گونه در گرو اسپرم‌های «سودان» است.

تجارت شاخ کرگدن سفید شمالی این گونه را در معرض انقراض قرار داده و با مرگ احتمالی «سودان»، دیگر امیدی به بقای این حیوان باقی نخواهد ماند.

به گزارش سی‌ان‌ان، خرید و فروش شاخ کرگدن شمالی در کنیا ممنوع است اما بازار اصلی آن کشورهای آسیایی و به طور عمده چین هست که در آنجا باور عمومی این است که شاخ کرگدن نیروی توان‌بخش دارد. قاچاق شاخ کرگدن در حال حاضر، سودآورتر از گران‌ترین انواع مواد مخدر در بازارهای جهانی است.

به همین دلیل است که مسئولان منطقه حفاظت شده‌ای که «سودان» در آنجا زندگی می‌کنند تصمیم گرفتند که شاخ او را کلاً ببرند.

الودی سامپر از مسئولان منطقه حفاظت شده «اُل پجتا» به سی‌ان‌ان می‌گوید: «اگر کرگدنی شاخ نداشته باشد، شکارچیان هیچ علاقه‌ای به او نخواهند داشت».

شکار غیر قانونی کرگدن در آفریقا در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۴ در آفریقای جنوبی، بیش از ۱۲۱۵ کرگدن کشته شدند. این رقم نسبت به سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

شاخ کرگدن شمالی در بازارهای جهانی به بهای نزدیک به کیلویی ۶۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

«سودان» پیرمردی است که تاکنون موفق نشده است جفت‌گیری کند. به همین دلیل مقامات منطقه حفاظت شده «اُل پجتا» ناچار شده‌اند که از روش لقاح مصنوعی استفاده کنند.

اسپرم «سودان» در چندین آزمایش با تخمک‌های «فاتو»، «ناجین» و «اودان» بازماندگان ماده این گونه لقاح داده شده است. همچنین این امکان وجود دارد که اسپرم «سودان» با گونه دیگری از کر گدن‌ها، یعنی کرگدن‌های جنوبی، لقاح داده شود.

علاوه بر این، تعداد اسپرم‌های «سودان» کم است که پیچیدگی تلاش کارشناسان برای نجات این گونه از کرگدن‌ها را بیشتر کرده است. کارشناسانی که برای نجات این گونه جمع شده‌اند تا کنون انواع تکنیک‌های مختلف تولید مثل را آزموده‌اند.

کرگدن سفید شمالی نمی‌تواند با کرگدن‌های سیاه جفت گیری کند. اگر «سودان» بدون تولید مثل بمیرد، نسل این گردن‌ها منقرض خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سام

    نازی ......نازی......کرگدن خوشگل

  • ئا

    شهریاران را چه شد...

  • alireza

    کی این. دنیا از دست این آدم ها نجات پیدا می کنند معلوم نیست'' نه به هم نوع خودشون. رحم می کنند و نه به حیوانات۰۰۰۰واقعاناراحت کننده. هستش'' که. چنین موجوداتی در کره زمین زندگی می کنند'' منظورم آدم‌های پلید. هستش۰۰۰۰۰

  • شاهین امینی

    چقدر غم انگیزه