ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری شدید نیروهای دولتی و داعش در بزرگترین پالایشگاه عراق

پالایشگاه «بيجی»، بزرگترین پالایشگاه عراق است که به جز پالايش نفت، سوخت بسياری از جايگاه‌های سوخت عراق را تأمين می‌کند. نيروگاه برق آن نيز برق بغداد را عرضه می‌کند.

منابع خبری در استان صلاح‌الدین عراق می‌گويند درگيری شديدی ميان شبه‌نظاميان داعش و نيروهای امنيتی عراق داخل «بيجی»، بزرگترين پالايشگاه اين کشور در جريان است.

به‌گزارش رویترز، این درگیری‌ها پنج‌شنبه ۱۶آوريل/ ۲۷ فروردين به دلیل بازپس‌گیری بخش‌های عمده‌ای بود که چند روز گذشته به دست نیروهای داعش افتاد.

حيدر عبادی، نخست‌وزير عراق در آخرين واکنش گفت نيروهای داعش همچنان «بسيار بسيار خطرناکند.»

تسخير اين پالايشگاه در ۲۰۰ کيلومتری شمال بغداد يک پيروزی استراتژيک برای اسلامگرايان داعش به‌شمار می‌رود چرا که در «بيجی» به جز پالايش نفت، سوخت بسياری از جايگاه‌های سوخت عراق تأمين می‌شود و نيروگاه برق آن نيز برق بغداد را عرضه می‌کند.

نيروهای داعش پس از آن‌که در ماه گذشته از شهر تکريت رانده ‌شدند، حملات گسترده‌ای را به پالايشگاه «بيجی» در استان صلاح‌الدین و استان انبار در غرب عراق آغاز کرده‌اند.

چند روز پيش نيز شبه‌نظاميان داعش حملات سنگينی به اين پالايشگاه داشتند و پس از اين‌که از طريق انفجارها و عمليات انتحاری متعدد راه خود را به داخل پالايشگاه باز کردند، کنترل تانکرهای ذخيره و شماری از منابع توزيع را در اختيار گرفتند.

به گزارش مقامات امنيتی عراق يک گردان از ارتش عراق برای کمک به منطقه اعزام شده است. به‌گفته اين مقامات نيروهای «دولت اسلامی» (داعش) موفق به تصرف زيرساخت‌های مهم پالايشگاه نشدند.

مارتين دمپسی، ژنرال ارشد آمريکايی، در کنفرانسی خبری در پنتاگون گفت در حال حاضر خطری درون پالايشگاه نيست و نيروهای داعش به بيرون رانده شده‌اند.

او افزود با این حال آن‌ها برای تصرف پالایشگاه «بیجی» کمین کرده‌اند. دمپسی در حال حاضر رئيس ستاد مشترک ارتش است.

یک مقام ارشد نظامی عراق گفت پالايشگاه «بيجی» بسيار استراتژيک‌تر از استان انبار است. «بيجی» دارای زيرساخت‌های اساسی نفت است و سقوط آن از سقوط موقت رمادی اهميت بيشتری دارد.

همزمان با این رویداد، درگيری‌ها در شهر رمادی نيز بالا گرفته و مقامات امنيتی اين شهر می‌گويند داعش به رمادی رسيده و برخی مناطق حومه را تصرف کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.