ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تبديل مشهد و شيراز به کانون فعاليت‌های انتخاباتی جبهه پايداری»

شيراز با محوريت کامران باقری ‌لنکرانی و مشهد با محوريت سعيد جليلی به کانون‌های رايزنی پايداری و احمدی‌نژادی‌ها برای بازگشت به قدرت تبديل شده‌اند.

جبهه پايداری که از تندروهای محافظه‌کار و مخالفان سرسخت دولت به‌شمار می‌رود، چند ماه مانده به دهمين دوره انتخابات مجلس، شهرهای مشهد و شيراز را به‌عنوان «کانون انتخاباتی» خود انتخاب و فعاليت‌هایش را آغاز کرده‌ است.

سعید جلیلی و کامران باقری لنکرانی

روزنامه شرق روز يکشنبه ۳۰ فروردين در گزارشی نوشت که به‌تازگی مهدی کلهر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور پيشين، مرتضی تمدن استاندار تهران در دولت پيشين و سرهنگ ابراهيم عزيزی، فرماندار شيراز در دولت احمدی‌نژاد با «حمايت» مديرکل ورزش و جوانان فارس در ورزشگاه حافظيه شيراز نشست انتخاباتی برگزار کرده‌اند.

هفته گذشته نيز نشست انتخاباتی مشابهی از سوی اعضای جبهه پايداری در مشهد برگزار شده بود.

سعيد جليلی، دبير پيشين شورای عالی امنيت ملی اهل مشهد است و کامران باقری لنکرانی، وزير پيشين بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نيز اهل شيراز است.

اين دو تن که به جبهه پايداری نزديک هستند، محور فعاليت‌های انتخاباتی گروه‌های تندروی مخالف دولت در مشهد و شيراز به‌شمار می‌روند.

طی چند سال اخير، جبهه پايداری از آيت‌الله محمدتقی مصباح يزدی، روحانی تندرو به‌عنوان رهبر معنوی اين تشکل ياد کرده است.

بر پايه گزارش روزنامه شرق، «شيراز به‌واسطه باقری ‌لنکرانی و مشهد به‌واسطه جليلی به کانون‌های رايزنی پايداری و احمدی‌نژادی‌ها برای بازگشت به قدرت بدل شده‌اند.»

فعاليت انتخاباتی مخالفان دولت در استان‌ها

در همين حال اسحاق جهانگيری، معاون اول رئيس‌جمهور نيز در نشستی با اعضای حزب کارگزاران سازندگی ايران گفته که مخالفان دولت و وزرای پيشين «به‌صورت جدی در اغلب استان‌ها مشغول فعاليت‌های انتخاباتی شده‌اند.»

جهانگيری اين فعاليت‌های انتخاباتی را «بدون ايراد» دانسته اما ابراز نگرانی کرده که مخالفان دولت روش‌های «نامأنوسی» را در پيش گرفته‌اند که «نه‌تنها خوب نيست بلکه به ضرر منافع ملی است.»

به‌گفته معاون اول رئيس‌جمهور، مخالفان دولت به‌دنبال «ايجاد نگرانی» در بين نيروهای معتدل هستند، «تهديدات مختلفی» صورت می‌گيرد و «تلاش می‌شود نيروهای مردمی و معتدل شهرستان‌ها از کانديداتوری روی‌گردان شوند.»

اسحاق جهانگيری می‌گويد که مخالفان دولت به نيروهای «معتدل» هشدار داده‌اند که اگر در انتخابات کانديدا شوند يا فعاليت‌های خود را آغاز کنند، «با آن‌ها برخورد می‌شود.»

او از اصلاح‌طلبان و نيروهای معتدل و حاميان دولت خواسته تا «فريب اين جوسازی‌ها را نخورند و مقاومت کنند.»

دهمين دوره انتخابات مجلس ايران هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

اصولگرايان از مدت‌ها پيش سرگرم همايش‌های مقدماتی انتخاباتی بوده‌اند. آن‌ها در دور دهم رياست‌ جمهوری، دچار شکاف و اختلاف شدند اما در سال گذشته چندين نشست با هدف افزايش وحدت برگزار کرده‌اند.

اصلاح‌طلبان نيز در ماه‌های گذشته فعاليت‌هايی داشته‌‌اند و تشکل‌های جديدی چون «حزب ندای ايرانيان» به رياست صادق خرازی را تأسيس کرده‌اند.

اکثريت کرسی‌های مجلس کنونی در دست نيروهای اصولگرا قرار دارد. ناظران سياسی معتقدند که چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در انتخابات اسفند سال آينده، از فيلتر شورای نگهبان عبور نخواهند کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میررستم فاخری

    روزگار به اقبال من نیست که نیست. دولت ترکیه چهار سال و نیم تحت فشار آوارگی و بیکاری و گرسنگی نخواست که اینجانب اصلاح گر مطرح باشم بلکه با متوصل شدن به یکعده پناهجویی که استیناف خورده یا پرونده بسته بودند بدروغ با وعده قبولی به آنها خواستند مرا اصولگرای دیوانه واری چون احمدی نژاد معرفی سازند که نیاز حاکمیت ایران می دیدند. آن پناجویانی که تا پای پرواز به فرودگاه رفتند ولی هرگز پایشان به کشور ثالت خود که بیشتر به کانادا بود نرسید که بر علیه دولت ترکیه مدرک نشده باشند. من در مقابل اینهمه نیروی زمینی،دریایی و هوایی و در مقابل اینهمه تکنولوزی جنگی و سایبری دولت ترکیه چکار می توانم بکنم؟ مرحبا و هزاران مرحبا به این پیروزی که دولت ترکیه در مقابله با اینجانب بخود کسب کرده است. این پیروزی قطعا شکست بزرگی در تاریخ بشری برای ترکیه خواهد بود که صدا و یاد آن هرگز ازگوش ملتهای حال و آینده ترک دور نخواهد شد و از ذهن آن ملتها کنار نخواهد رفت و فراموش نخواهد شد. من بار دیگر از خونه برون شدم و قطعا دیگر جایی ندارم که پناه ببرم. پول هم نداشتم ولی از همان آقا محمد ده لیر گرفتم. حال باید منتظر بتشم که چه بر سرم پیش خواهد آمد. دنبال کار بودم مقداری پول تهیه کنم که به سفارتخانه ها مراجعه کنم، تمام تلاشم نیز بر همین هدف خواهد بود. من فردا به آسام مراجعه می کنم تا نامه یوئن در بسته بودن پرونده اینجانب را از آسام بگیرم و آنگاه تا آنجا که بتوانم به تلاش اعلام شده خود بپردازم.