ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شرکت دو تن از مخالفان در انتخابات شوراهای شهر کوبا

برای نخستین بار در میان کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر کوبا دو مخالف حکومت دیده می‌شوند. مقامات در برگه‌های زندگینامه کاندیداها، آن‌ها را «ضدانقلاب» توصیف کرده‌اند.

در میان حدود ۲۷ هزار کاندیدایی که روز یکشنبه ۱۹ آوريل / ۳۰ فروردين در انتخابات شوراهای شهر کوبا شرکت کردند برای نخستین بار نام دو تن از مخالفان حکومت نیز دیده می‌شد.

هبلده‌براندو چاویانو (راست) و یونیل لوپز

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، کوبایی‌ها روز یکشنبه شوراهای شهر خود را انتخاب کردند. در این انتخابات دو تن از مخالفان حکومت سوسیالیست کوبا به نام‌های هبلده‌براندو چاویانو، ۶۵ ساله، وکیل و روزنامه‌نگار مستقل، و یونیل لوپز، ۲۶ ساله متخصص کامپیوتر، شرکت دارند.

در این انتخابات ۲۷ هزار و ۳۷۰ نفر کاندیدا شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۲ هزار و ۵۸۹ نفر برای حضور در ۱۶۸ شورای شهر از طریق رأی‌گیری با بلندکردن دست در اجلاس محله‌ای انتخاب خواهند شد.

هبلده‌براندو چاویانو که خود را برای شورای منطقه مرکزی هاوانا کاندیدا کرده است روز شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «باید از افشاگری فراتر رفت و راه‌هایی یافت تا مسائلی که با آن‌ها مواجه هستیم را حل کنند.»

او «بلوغ مردم کوبا» و تغییر فضای سیاسی پس از نزدیکی کوبا و آمریکا را عامل حضورش در انتخابات دانست.

یونیل لوپز، از طرفداران حزب غیرقانونی «کوبای مستقل و دمکراتیک»، از این‌که از نخستین روز کاندیداتوری‌اش در انتخابات مقامات دولتی «کارزار علیه او» را در محله‌اش قطع نکرده‌اند، اظهار تأسف کرد. لوپز در جنوب هاوانا زندگی می‌کند و در همین منطقه نیز کاندیدا شده است.

او گفت گمان نمی‌کند که مقامات دولتی اجازه دهند که او در این انتخابات موفق شود.

«کاندیداهای ضدانقلاب»

دو کاندیدای مخالف، استفاده مقامات از اصطلاح «ضدانقلاب» در متن زندگینامه‌هایش را که در مراکز رأی‌گیری به‌شکل اعلان نصب شده مورد انتقاد قرار داده و این اقدام را توطئه‌ای برای کاهش تعداد رأی آن‌ها در انتخابات دانسته‌اند.

در متن زندگینامه هبلده‌براندو چاویانو که در حوزه‌های رأی‌گیری پخش شده، آمده است: «در سال ۲۰۰۶ به گروه‌های ضدانقلابی پیوست (...) در حال حاضر او مقالاتی از طریق نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های ضدانقلاب مستقر در خارج از کشور، علیه انقلاب مالی می‌نویسد.»

رأی دادن در کوبا اجباری نیست اما طرفداران دولت به در خانه‌های مردم می‌روند تا آن‌ها را تشویق به شرکت در انتخابات کنند. کاری که رسانه‌های دولتی هم به‌طور مداوم انجام می‌دهند.

دولت سوسیالیستی کوبا نظام انتخاباتی این کشور را که از سال ۱۹۷۶ قدمت دارد، «دمکراتيک‌ترين و شفاف‌ترین» نوع انتخابات می‌داند اما اپوزیسیون و نیروهایی که دولت آنها را غیرقانونی می دانند، نسبت به  نظام انتخاباتی کوبا انتقاد دارند. منتقدان می‌گویند اگر چه حزب کمونیست کوبا، که تنها حزب قانونی در این کشور است، به‌طور رسمی کاندیدایی را معرفی نمی‌کند اما با نفوذ دولتی در فرآیند رای‌گیری و از طریق طرفداران خود مانع از انتخاب نیروهای اپوزیسین می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.