ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت اسلامی ۳۰ نفر از مسیحیان اتیوپی را به ضرب گلوله کشت و سر برید

ویدئویی منتسب به داعش ۱۵ مرد را در لباس نارنجی نشان می‌دهد که به ضرب گلوله اعدام می‌شوند و ۱۵ مرد دیگر سر بریده می‌شوند. قربانیان به احتمال زیاد کارگران صنعت نفت لیبی هستند.

ویدئویی که به نظر می‌آید توسط گروه «دولت اسلامی» (داعش) در شبکه‌های اجتماعی اینترنت منتشر شده است، ۳۰ مسیحی اتیوپیایی را در لیبی نشان می‌دهد که توسط جلادان به ضرب گلوله کشته‌شده و سر بریده می‌شوند.

این ویدئو روز یکشنبه ۱۹ آوریل / ۳۰ فروردین ماه منتشر شده است ۱۵ مرد را در لباس نارنجی زندان نشان می‌دهد که به ضرب گلوله اعدام می‌شوند و ۱۵ مرد دیگر سر بریده می‌شوند.

در این ویدئو، یک مرد با لباس سیاه‌وسفید با یک هفت‌تیر پشت برخی از قربانیان ایستاده و به سر آن‌ها شلیک می‌کند. جلاد دیگری سر ۱۵ نفر دیگر را می‌برد. یکی از جلادان رو به دوربین می‌گوید: «ریختن خون مسلمان به دست ادیان شما، ارزان نیست [هزینه دارد].» جلاد در ادامه می‌گوید «ای ملت صلیبی، ما دوباره بازگشتیم.»

رویترز نوشته است که نمی‌تواند مستقلاً صحت ویدئو را تأیید کند اما همچنین گفته است که لباس‌های زندان نارنجی، جلادان سیاه‌پوش و همچنین سبک کشتار، از روش‌های منتسب به گروه داعش است.

در این ویدئو، شبه‌نظامیان قربانی‌ها را مسیحیان صلیبی می‌خوانند که قصد کشتار مسلمانان را دارند. در حین کشتار هر دو گروه از مردان زیرنویس ویدئو هم قربانی‌ها را «عبادت‌کننده‌های صلیب، متعلق به کلیسای دشمن در اتیوپی» می‌خواند.

این سی مرد به احتمال زیاد از کارگان صنعت نفت لیبی هستند. مقامات لیبی و اتیوپی هنوز در مورد این ویدئو اظهارنظر نکرده‌اند.

کارگران بسیاری از کشورهای عربی و غربی در صنعت نفت لیبی مشغول به کار هستند و شبه‌نظامیان وفادار به گروه «دولت اسلامی» تا کنون چندین بار به مسیحیانی که برای کار به لیبی رفته‌اند حمله کرده‌اند. از جمله حمله به هتل کروینشیا در طرابلس و گردن زدن ۲۱ نفر از کارگران مسیحی مصری در ماه فوریه ۲۰۱۴.

پس قتل مصریان مسیحی، رئیس‌جمهور مصر، عبد الفتاح سیسی، دستور داد که به مواضع شبه‌نظامیان وفادار به گروه «دولت اسلامی» در لیبی حمله شود.

شبه‌نظامیان حامی گروه «دولت اسلامی» که کنترل بخش‌هایی از عراق و سوریه را دارد از سال گذشته در لیبی فعال شده‌اند. آن‌ها می‌خواهند نقشه خاورمیانه و شمال آفریقا را به دوران جنگ‌های صلیبی و قدرت مسلمانان در این مناطق بازگردانند و دولت اسلامی یگانه‌ای که بر همه این مناطق حکومت می‌کند، تشکیل دهند.

روشن نیست که چه تعداد شبه‌نظامیان حامی گروه «دولت اسلامی» در لیبی فعال هستند اما مقامات امنیتی نزدیک به دولت سیسی در مصر برآورد کرده‌اند که هزاران نفر از شبه‌نظامیان افراطی حامی محمد مرسی، رئیس‌جمهور پیشین مصر، پس از سرنگونی او در سال ۲۰۱۳  از طریق زمینی به لیبی رفته‌اند. مشخص نیست که آیا این نیروهای وفادار به اخوان المسلمین مصر، اکنون حامی گروه «دولت اسلامی» هستند یا نه.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Neda

    فرار یک زن برهنه از خودروی نیروی انتظامی، نقطه انفجار فردی و اجتماعی و پیامدهای آنیک ویدئوی ۳۰ ثانیه‌ای منتشر شده در یوتیوب (فیلم زیر) در روزهای اخیر ظاهرا زنی را در یکی از خیابان های شهرک گلستان شیراز نشان می‌دهد که برهنه از خودروی نیروی انتظامی پیاده شده و در خیابان شروع به دویدن می‌کند. دو مامور نیروی انتظامی او را تعقیب کرده و دستگیر نموده و کِشان کِشان به طرف خودرو بر می‌گردانند. از سرنوشت این زن جوان و جزئیات علت دستگیری او اطلاعی در دست نیست، اما می‌توان حدس زد که او به دلیل دخالت نیروی انتظامی در نحوه پوششش دستگیر شده و در اعتراض به رفتار آنها به نقطۀ انفجاری رسیده و با کندن لباس به طور کامل فرار کرده است. www.youtube.com/watch?v=Kb72YeLy-LU

  • hasani

    نسرین بصیری ملت غریبی هستیم ما! ..... تا به امروز می گفتیم ادعا های اینها دروغ است. می گویند میر حسین رای نیاورده ، احمدی نژاد رای آورده، ترور میکونوس کار اپوزیسیون ایرانی است ….بختیار را ما نکشتیم ، زیبا کاظمی خودش مرد، ستار بهشتی را شکنجه نکردیم،کشته شدن ندا آقا سلطان داستان است! اپوزیسیون فریبکار آمده برای خراب کردن چهره حکومت بادکنک پر از خون را جلو دوربین فشار داده! هاله سحابی؟! خونش پای ما نیست! سر کوهی ناپدید نشده بود و رفته بوده آلمان، نسرین ستوده علیه امنیت ملی اقدام کرده ، شیرین عبادی شوهرش را کتک زده، در کوی دانشگاه احدی کشته نشده ، مثله کردن فروهر ها ربطی به سازمان های امنیت و اطلاعات ندارد و کار نیروهای خود سر بوده است، همان ها بودند که محمد جعفر پوینده را خفه کردندو محمد مختاری را ربودند و کشتند...قتل زال زاده چه ربطی به حکومت دارد؟ کشته شدن مجید شریف روشن نشده است، احمد میر علایی می خواست اینقدر مشروب نخورد تا گوشه خیابان بمیرد، ناصر زرافشان را برای قتل های زنجیره ای نگرفتند...اسلحه و مشروب در دفترش داشت، سعیدی سیرجانی...خب...سکته کرد، عبدلرحمن برومند ؟ کار ما نبوده، قتل فریدون فرخزاد که از بن مشکوک است نیرو های فشار و لباس شخصی ها اصلا به دولت و سازمان اطلاعات ربطی ندارند ......

  • hasani

    از حکومت اسللمی الهام گرفته اند.....