ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشاکش هسته‌ای ایران؛ تداوم بیم و امید

ایرج ادیب‌زاده – گفت‌وگو با دو کارشناس مسئله اتمی جمهوری اسلامی: آقایان بهروز بیات در وین و رضا تقی زاده در گلاسکو.

قدرت‌های بزرگ و ایران در روزهای۲۲ و ۲۳ آوریل (دوم و سوم اردیبهشت ماه) در وین مذاکرات خود را از سر می‌گیرند در حالی که اساس کار رارفتن به سوی یک توافق جامع پایانی - پیش از سی ام ژوییه - قرار داده‌اند. گفت و گوها در سطح مدیران سیاسی بین هلگا اشمیت - مذاکره کننده‌ی اتحادیه اروپا - و عباس عراقچی - مذاکره کننده‌ی جمهوری اسلامی - آغاز می‌شود. پس از آن نمایندگان شش قدرت جهانی نیز به این مذاکرات می‌پیوندند. به گفته‌ی تهران کار روی تهیه‌ی پیش نویس توافق جامع براساس تفاهم دوم آوریل لوزان از سرگرفته می‌شود.

به گزارش رویترز، این مذاکرات بخشی از اقدامات برای رسیدن به توافق پایانی سی ام ژوئن ۹ خرداد است.محمد جواد ظریف به ایرنا گفته است : نگارش متن پایانی دشوار اما شدنی ست.

به نظر می‌رسد برخی مسایل مهم از جمله لغو تحریم‌ها در نوشتن متن پایانی دشواری ایجاد کند. وزیر خارجه‌ی جمهوری اسلامی در گفت و گو با تلویزیون یورونیوز تهدید کرده است که : در صورت «انتخاب رویارویی » و «ادامه تحریم‌ها» توسط آمریکا و سازمان ملل «ایران نیز به برنامه‌ی غنی سازی خود ادمه خواهد داد آن هم بدون هیچ محدودیتی.

گفت‌‌وگو با بهروز بیات و رضا تقی‌زاده

تهدید‌های وزیر خارجه جمهوری اسلامی در مورد برداشتن تمام تحریم‌ها تا چه اندازه در مذاکرات تازه و تهیه پیش نویس توافق اثر می‌گذارد؟

دو رویداد همزمان طرح کنگره آمریکا در مورد بازبینی توافق پایانی پیش از امضای رییس جمهور وتصمیم روسیه برای صدورتسلیحات از جمله موشک‌های اس - ۳۰۰ به جمهوری اسلامی چقدر در راه رسیدن به توافق جامع تاثیر گذار خواهند بود؟

آیا روایت‌های متفاوت دو طرف از تفاهم هسته‌ای دال بر وجود موانعی رفع‌نشدنی برای دستیابی به توافق پایانی است؟

این پرسش‌ها را دو کارشناس مسئله اتمی جمهوری اسلامی در میان گذاشته‌ایم: آقایان بهروز بیات در وین و رضا تقی زاده در گلاسکو.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.