ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرخصی مجید توکلی از زندان

گمان می‌رود مرخصی اين فعال شناخته‌شده دانشجويی با توجه به اینکه تنها ۲۰ روز از دوران محکوميتش باقی مانده، تا زمان آزادی‌اش تمديد شود.

مجيد توکلی از چهره‌های شاخص جنبش دانشجويی از زندان به مرخصی آمد. او از ۱۶آذر  ماه ۱۳۸۸ در زندان است.

به گزارش وب‌سايت کلمه منتسب به نزديکان ميرحسين موسوی، او درحالی اين مرخصی سه‌روزه را دريافت کرده است که تنها ۲۰ روز از زمان محکوميتش باقی مانده بود.

بنابر اين گزارش گمان می‌رود، مرخصی اين فعال شناخته‌شده دانشجويی با توجه به روزهای اندکی که از حبس او باقی مانده تا زمان آزادی‌اش تمديد شود.

مجيد توکلی محکوميت‌ خود را ابتدا در زندان اوين تهران و سپس رجايی‌شهر کرج گذرانده است. در گفتار رسمی جمهوری اسلامی زندان، «ندامتگاه» نام‌گذاری شده‌ است.

طی اين دوران مادر و پدر اين زندانی سياسی به سبب بيماری و سکونت در شيراز، امکان ملاقات‌ هفتگی با او را نداشتند.

مجيد توکلی که در رشته مهندسی کشتی‌سازی دانشگاه پلی تکنيک تهران تحصيل می‌کرد، پس از ايراد سخنرانی در مراسم شانزده آذر سال ۱۳۸۸ در اين دانشگاه، با ضرب و شتم ماموران امنيتی بازداشت شده بود.

در پی دستگيری و انتشار عکسی با حجاب اسلامی از او در خبرگزاری‌های نزديک به حکومت جمهوری اسلامی‌ ايران،‌ کمپينی گسترده در حمايت از این چهره شناخته شده جنبش دانشجویی به راه افتاد. در اين کمپين معترضان عکس‌های خود را در پوشش اسلامی منتشر کردند.

پس از اين رويدادها، مجيد توکلی در ديماه همان سال، به اتهام «اجتماع و تبانی عليه نظام»، «تبليغ عليه نظام»، «توهين به رهبری» و «توهين به رياست جمهوری» در شعبه ١۵دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی صلواتی، به هشت سال حبس تعزيری، پنج سال محروميت از فعاليت سياسی و پنج سال ممنوعيت از خروج از کشور محکوم شد.

مجيد توکلی، هم چنين در دادگاه ديگری به رياست قاضی مقيسه، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به علت انتشار نامه از داخل زندان در مناسبت روز دانشجو، به اتهام «تبليغ عليه نظام» به شش ماه زندان ديگر محکوم شد.

به اعتقاد فعالان سياسی و مدافعان حقوق بشر، به سبب مداخله و نفوذ نهادهای امنيتی، در شعبه‌های ۱۵، ۲۶ و ۲۸ دادگاه انقلاب، اصول يک دادرسی عادلانه صورت نمی‌گيرد. با وجود اين انتقادات اغلب زندانيان سياسی در اين شعب دادگاه انقلاب محاکمه می‌شوند.

مجيد توکلی در طول دوران حبس بارها با نوشتن نامه و اعتصاب غذا نسبت به شرايط حبس خود اعتراض کرده است.

محکوميت سال ۱۳۸۸ اين فعال دانشجويی، سومين بازداشت او از سال ۱۳۸۵ محسوب می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.