ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان بهداشت جهانی: نظام بهداشتی یمن ویران شده است

سازمان بهداشت جهانی در گزارش تازه خود گفته است در خشونت‌های اخیر یمن ۹۴۴ نفر کشته و سه هزار و ۴۸۷ نفر زخمی شده‌اند.

به‌گفته سازمان بهداشت جهانی، خشونت‌ها در یمن ۹۴۴ کشته و سه هزار و ۴۸۷ زخمی داشته است. این نهاد وابسته به سازمان ملل از ویرانی نظام بهداشتی یمن خبر داده است.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید مراکز درمانی یمن با کمبود فزاینده داروهایی که حیاتی‌اند و همچنین کمبود برق و سوخت مواجه‌اند.

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان بهداشت جهانی آمار تازه خود را در گزارشی که روز سه‌شنبه ۲۱ آوريل/ اول ارديبهشت در ژنو منتشر کرده، ارائه داده است. این سازمان در گزارش اخیر خود که روز جمعه گذشته منتشر شده، از کشته شدن ۷۶۷ نفر و زخمی شدن دو هزار و ۹۰۶ نفر در یمن از ۱۹ مارس تاکنون خبر داده است.

سازمان بهداشت جهانی در گزارش روز سه‌شنبه خود گفته است که آمار واقعی خیلی بیشتر از این تعداد است چرا که بسیاری از جنازه‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل نشده‌اند.

ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان از ۲۶ مارس برای جلوگیری از پیشروی شیعیان حوثی و برای دفاع از دولت یمن در خاک این کشور دست به حملات هوایی زده‌ است.

این نهاد بین‌المللی وابسته به سازمان ملل نسبت به فروپاشی نزدیک نظام مراقبت‌های بهداشتی در یمن نیز هشدار داده است.

در گزارش آمده است که نظام مراقبت‌های بهداشتی یمن «برای ادامه کار تلاش می‌کند، در حالی‌که به‌عنوان نمونه با کمبود فزاینده داروهایی که حیاتی‌اند و همچنین کمبود برق مواجه است.»

با توجه به کمبود سوخت، آمبولانس‌ها نیز اغلب از کار افتاده‌اند.

قطع برق و کمبود سوخت، واکسن‌های کودکان را که باید سرد نگهداری شوند تهدید می‌کند و موجب می‌شود میلیون‌ها کودک زیر پنج سال بدون واکسن بمانند. بدین ترتیب خطر بیماری‌های مسری مانند سرخک یا فلج اطفال که ریشه‌کن شده‌اند اما احتمال ظهورشان هست، افزایش می‌یابد.

سازمان بهداشت جهانی همچنین گفته است که کمبود آب آشامیدنی نیز موجب افزایش خطر ابتلا به اسهال و بیماری‌های دیگر شده است.

در گزارش این سازمان آمده است: «در طول چهار هفته گذشته، مقام‌های ناظر بر بیماری‌ها در یمن از دو برابر شدن اسهال خونی در کودکان زیر پنج سال و همچنین افزایش موارد سرخک و موارد مشکوک به مالاریا خبر داده‌اند.»

دکتر احمد شادول، نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن می‌گوید که افزایش سوء تغذیه در میان زنان و کودکان زیر پنج سال نیز گزارش شده است.

از آغاز درگیری‌ها در یمن رجوع مردم به مراکز درمانی ۴۰ درصد کاهش یافته و این نشان می‌دهد که بسیاری افراد به دلیل بسته شدن خیابان‌ها و جاده‌ها و نبردهای خیابانی نمی‌توانند خود را به این مراکز برسانند.

به‌گفته وزارت بهداشت یمن بیشتر بیمارستان‌های این کشور به‌ زودی امکان ارائه خدمات درمانی و عمل جراحی را از دست خواهند داد.

سازمان ملل وضعیت غیرنظامیان در یمن را وخیم می‌داند. حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به کمک نیاز دارند و ۱۵۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.