ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ دستفروش آذربایجانی بر اثر خودسوزی

حمید فرخی دیزج ملک، دستفروش تبریزی، ۲۴ فروردین ماه در اعتراض به جمع‌آوری بساطش از سوی مأموران شهرداری اقدام به خودسوزی کرده بود.

دستفروش تبریزی که در اعتراض به جمع‌آوری بساطش از سوی مأموران شهرداری اقدام به خودسوزی کرده بود، بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

حمید فرخی دیزج ملک، دستفروش آذربایجانی

حمید فرخی دیزج ملک، دستفروش آذربایجانی یکشنبه ۳۰ فروردین/ ۱۹ آوریل، پس از چند روز بستری بودن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان درگذشته است.

بنا بر گزارش تارنمای اویان‌نیوز، حمید فرخی ۲۴ فروردین ۹۴ در اعتراض به جمع‌آوری بساط دستفروشی‌اش از سوی مأموران شهرداری تبریز در روبه‌روی درب شهرداری منطقه هشت این شهر اقدام به خودسوزی کرد.

همچنین به گفته یکی از نزدیکان حمید فرخی، او در منطقه بازار تبریز مشغول خرده‌فروشی بوده و پیشتر مجوز دستفروشی را نیز از شهرداری دریافت کرده بود. او ادعا کرده حمید فرخی در اتاق یکی از مسئولان شهرداری منطقه هشت تبریز خود را به آتش کشیده است. این در حالی است که حبیب حسین‌قلی‌زاده، مسئول روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی درباره‌ این حادثه گفته است: «بر اساس گزارش مأموران اورژانس این مرد در زمان خودسوزی فاصله زیادی با شهرداری داشته است.»

يکی از کارکنان شهرداری منطقه ۸ تبريز نيز که نامش منتشر نشده گفته است حمید فرخی در بخش سد معبر شهرداری خودسوزی کرده و مقابل ساختمان منطقه ۸ خودسوزی نکرده است.

حامد فرخی دیزج ملک، فرزند دستفروش تبريزی پس از مرگ پدرش به اويان نيوز گفته است: «پدرم نه مشکل روانی داشت و نه مريضی خاصی داشت که به آن دليل دست به اين کار بزند.»

او به شکايت خانواده از مسئولان شهرداری تبریز اشاره کرد و افزود: «در مراجع قضايی پرونده‌ای تشکيل داده‌ايم و پيگير آن هستيم.»

حامد فرخی گفت خانواده‌اش نیز نمی‌دانند چه اتفاقی افتاد که پدرش مجبور به اين کار شده به همين دليل شکايت کرده‌اند تا بفهمند چه مسأله‌ای موجب اين اتفاق شده است.

این در حالی است که سايت خبری آناج وابسته به اصولگريان تبريز در گزارش روز ۲۹ فروردين خود حمید فرخی را «فردی که حتماً به لحاظ روانی دارای مشکلات زيادی بوده»، معرفی کرده بود.

نه مسئولان شهرداری تبریز و نه شورای این شهر حاضر به پاسخگویی در این رابطه نشده‌اند.

حمید فرخی، در زمان مرگ ۴۳ سال داشت. او دارای یک فرزند پسر و دو فرزند دختر است. به نوشته چند تارنمای محلی پیکر حمید فرخی صبح دوشنبه ۳۱ فروردین ۹۴ در  تبریز به خاک سپرده شد.

در ۲۳ اسفندماه سال گذشته نیز یک دستفروش ۳۴ ساله خرمشهری به نام  یونس عساکره در اعتراض به جمع کردن دکه میوه‌فروشی‌ خود در مقابل شهرداری این شهر خودسوزی کرد. او نیز سرانجام بامداد روز دوم فروردین بر اثر جراحاتش در بیمارستان مطهری تهران درگذشت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.