ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان عملیات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان در یمن

عربستان با صدور بيانيه‌ای در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که عمليات نظامی "طوفان قاطعيت" را پايان می‌دهد و عمليات دیپلماتیکی به نام "بازيابی اميد" را آغاز می‌کند.

ائتلاف نيروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سه‌شنبه ۲۱ آوريل/يکم ارديبهشت، پس از تقريباً يک ماه بمباران شدید مواضع شيعيان حوثی و متحدانشان در يمن، پايان عمليات نظامی خود را اعلام کرد.

يک مقام رسمی عربستان گفته ائتلاف نيروهای عربی با وجود پايان عمليات نظامی مشترک، در صورت لزوم حملات خود به حوثی‌ها و متحدانش را از سر می‌گیرد.

عربستان با صدور بيانيه‌ای در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «عمليات "طوفان قاطعيت" به اهداف اصلی خود همچون از بين بردن تهديد علیه عربستان و کشورهای همسايه، به ويژه به واسطه سلاح سنگين، رسيده است.»

در ادامه اين بيانيه آمده است: «ما عمليات "طوفان قاطعيت" را پايان می‌دهيم و عمليات جديدی به نام "بازيابی اميد" را آغاز می‌کنيم. اهداف عمليات بازيابی اميد شامل حفاظت از غير نظاميان، مبارزه با تروريسم، امدادرسانی به مردم يمن و تخليه اتباع خارجی است.»

احمد عسيری، سخنگوی وزارت دفاع عربستان گفته شبه‌نظاميان حوثی هنوز در تيررس ما قرار دارند.

عسيری به خبرنگاران در رياض گفت:«حضور نيروهای ائتلاف همچنان برای جلوگيری از پيشروی شبه‌نظاميان حوثی و انجام هرگونه عمليات به دست آنها ادامه خواهد داشت.»

سخنگوی وزارت دفاع عربستان در ادامه گفت که عملیات بازیابی امید ترکیبی از عمل سیاسی، دیپلماتیک و نظامی است.

عصر امروز حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران نسبت به توقف عملیات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان در یمن تا ساعات پایانی سه‌شنبه ۲۱ آوریل/یکم اردیبهشت‌ماه، ابراز خوشبینی کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عبداله

    امام زیدی سابقا متحد آمریکا بوده است و اکنون نیز حوثی ها می توانند عامل نزدیکی بیشتر ایران و آمریکا شوند. اصولا هیچکدام از متحدین ایران در خاورمیانه خود را عامل ایران نمی دانند و فراتر از آن ادعا رهبری ایران را هم دارند به این معنا که خود را و ایران را در زیر نفوذ یک معنویت خاص قرار می دهند که چه بسا اگر به تعهد ایران به آن معنویت شک و ابهامی ایجاد شود اما به تعهد آنان ایرادی وارد نیست و ایران صرفا به علت داشتن امکانات بیشتر در این چارچوب برجسته تر شده است. این معنویت تا وقتی که بحث استکبار ستیزی مطرح است لزوما رنگ شیعه گری هم ندارد. بسیاری از ملیون شیعه گری را پارامتری از هویت ملی ایران در کنار دیگر پارامتر های ملی می دانند. حکومت ایران به دلیل ضعف در منطقه عربی با پارامتر های دیگر خداحافظی کرد و پس از مدتی پارامتر شیعه را نیز مجبور شده است کنار بگذارد و با حوثی های چهار امامی دست دوستی بدهد. در یمن چه ایران و چه عربستان نفعی و پیروزی نبرده اند. اما این را نشان داد که عربستان در منطقه ژئوپولتیک خود به عنوان شبه جزیره عربستان قادر به تأثیرگذاری نیست و آن وقت انتظار دارد که آمریکا با بمباران نظامی تأسیسات هسته ای ایران را نابود کند. و به متحدین ایران نیز این را نشان داد که نهایتا این پارامتر های ملی ایران بوده که با مذاکرات پشت پرده از ادامه بمباران ها جلوگیری کرده است همانطور که دولت مصر از طریق مذاکره با اسرائیل به جنگ غزه خاتمه داد. اعلام خوشبینی معاون وزارت خارجه ایران به پایان مذاکرات تا حدودی یادآور خوشبینی قطب زاده به تحویل شاه به ایران بود. در آنجا آمریکا باید به ایران امتیاز می داد که نداد اما در اینجا ایران باید امتیاز می داد که داد. ایران این امتیاز را داد تا اینکه عربستان وارد جنگ زمینی نشود.و خاکریز انصار اله سقوط نکند. خاکریزی سمبولیک که سقوط و یا عدم سقوط آن نفع و ضرری برای ایران ندارد. خوشحالی گروه های از این آتش بس و ناراحتی آن ها از بیانیه لوزان این را نشان می دهد که این گروه ها دچار الیناسیون شده اند. اگر پذیرش یک اتش بس قرار باشد که نفعش به جبهه معنوی انقلاب برسد خوشحال کننده است اما بیانیه لوزان خیر! هرچند که اتش بس در یمن که توسط حوثی های که سابقا متحد امریکا بوده اند و نیروهای نزدیک به علی عبداله صالح که او نیز نزدیک به امریکا بوده است پذیرفته شده می تواند بیانیه لوزان را تقویت کند. در این جاست که خامنه ای به این اتش بس وفادار نبوده و سلاح های برای حوثی ها ارسال خواهد کرد.

  • hasani

    ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، به نيروهای گارد ملی اين کشور دستور داده است تا در عمليات عليه شبه‌نظاميان حوثی مشارکت کنند.

  • hasani

    بزودی پاکسازی شهرها از گروههای تروریستی شروع خواهد شد