ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع و اعتراض ۱۰۰۰ کارگر مخابرات روستایی برای دومین روز

اعتراض آن‌ها به عدم اجرای قانونی است که مخابرات را مکلف می‌کند با کارگران مخابرات روستایی قرارداد مستقیم ببندد و آن‌ها را تا زمان بازنشستگی بیمه کند. همزمان ۵۳ کارگر یک کارگاه نیز بیکار شده‌اند.

صبح چهارشنبه ۲ اردیبهشت ماه، بیش از ۱۰۰۰نفر از کارگران مخابرات روستایی که از استان‌های مختلف کشور به تهران آمده‌ بودند، در مقابل وزارت ارتباطات تجمع اعتراضی برگزارکردند.  آن‌ها روز قبل هم در مقابل مقابل ساختمان شرکت مخابرات ایران جمع شده‌ بودند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، وزارت ارتباطات به شرکت مخابرات ایران دستور داده که  ماده ۸۳ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را احرا کند اما این شرکت تاکنون از اجرای این ماده قانونی یاد شده خودداری کرده است.

بنا بر این گزارش، روز گذشته نمایندگان مجلس با معاونان وزیر و رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران، جلساتی را برگزار کردند اما هنوز تغییری خاصی در رویکرد شرکت مخابرات ایران نسبت به اجرای قانون مصوب مجلس دیده نمی‌شود.

یکی از تجمع کنندگان گفته که قرار بود مدیرعامل مخابرات ایران برای ارائهٔ توضیحات درباره عدم اجرای این قانون امروز به مجلس احضار شود.

مجلس ایران  آذرماه سال ۹۳ در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، با موافقت ۱۱۹ نماینده، شرکت مخابرات ایران را مکلف به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگران، پیمانکاران و کارگزاران روستایی تا زمان بازنشستگی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار کرد اما با گذشت چند ماه از تصویب و ابلاغ این قانون هنوز اجرا نشده است.

بیش از هفت هزار کارگر در نزدیک به ۹ هزار مرکز مخابرات روستایی در سراسر ایران مشغول به کارند که شمار زیادی از آن‌ها بیمه و قرارداد ندارند.

گروه دیگری از این کارگران به صورت پیمانی در این مراکز کار می‌کنند.

کارگران مخابرات روستایی در دو سال گذشته بار‌ها با برگزاری تجمعاتی در مقابل مجلس ایران خواستار رسیدگی به وضعیت بیمه و قرارداد‌هایشان شده‌اند.

بیکاری ۵۳ کارگر در استان گلستان

بر اساس گزارش دیگری که در خبرگزاری ایلنا منتشر شده، با تعطیلی کارخانه آجر ماشینی «ورد سن» در استان گلستان، ۵۳ کارگر با پنج ماه حقوق معوقه بیکار شده‌اند.

کارخانه آجر ماشینی «ورد سن» که در نصیرآباد استان گلستان واقع است، از حدود یک‌ سال پیش در زمینه فروش محصولات تولیدی خود دچار مشکل شده و توان پرداخت به موقع حقوق کارگران شاغل در کارخانه و هزینه‌های جاری را ندارد و کارفرما از یک هفته پیش با تعدیل ۵۳ کارگر، فعالیت کارخانه را متوقف کرده است.

کارگران بیکار شده این واحد صنعتی با بیش از پنج ماه حقوق معوقه برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار کرگان معرفی شده‌اند در حالی که به دلیل تأخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه کارگران، آن‌ها برای دریافت خدمات بیمه بیکاری دچار مشکل شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.