ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا حاضر است برای نجات پناهجویان عملیات نظامی انجام دهد

سران اتحادیه اروپا در نظر گرفته‌اند بودجه عملیات نجات پناهجویان از دریا را سه برابر کنند. آن‌ها همچنین می‌خواهند علیه باندهای قاچاق انسان عملیات نظامی نیز انجام دهند.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست ویژه خود برای بررسی مسائل پناهجویانی که از طریق آب‌های مدیترانه خود را به اروپا می‌رسانند، اعلام کردند که بودجه عملیات نجات پناهجویان را بیشتر می‌کنند. آن‌ها همچنین تصمیم گرفتند که علیه قاچاقچیان انسان دست به عملیات نظامی بزنند.

نشست فوری سران اتحادیه اروپا در پی فاجعه‌بارترین حادثه مرگ پناهجویان در آب‌های مدیترانه در روز یکشنبه گذشته، برگزار شد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نشست ویژه رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بعد از ظهر روز پنج‌شنبه ۲۳ آوريل / ۳ ارديبهشت در بروکسل برگزار شد.

بر اساس اعلامیه مقدماتی اجلاس سران اروپا، در این نشست گفته شد که بودجه عملیات نجات پناهجویان در آب‌های مدیترانه سه برابر می‌شود. اما امکان این‌که رهبران اروپا این مقدار را تغییر دهند وجود دارد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت اولویت مهم آن است که جان انسان‌ها نجات یابد و تدابیر مناسبی در این راه اتخاذ شود.

افزون بر این اتحادیه اروپا می‌خواهد با باندهای قاچاق انسان مبارزه کند. به همین منظور این اتحادیه برای کمک به تعقیب کشتی‌های قاچاقچیان و نابودی آن‌ها عملیات نظامی نیز انجام می‌دهد.

در رابطه با عملیات نظامی سئوال‌های بسیاری باقی‌ است. ظاهراً برای چنین اقدامی حکم سازمان ملل ضروری است.

دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا و میزبان اجلاس، کشورهای عضو این اتحادیه را فراخواند تا منافع ملی خود را به سود اهداف مشترک نادیده بگیرند.

سیاست پناهندگی در اتحادیه اروپا مسأله تک تک کشورهای عضو این اتحادیه است. مشکلاتی از قبیل توزیع عادلانه پناهندگان در اروپا به‌نظر به‌دشواری قابل حل‌اند، از این رو دونالد تاسک گفت: «کسی توهمی ندارد. مسائل همین امروز حل نخواهند شد.»

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون یک هزار و ۷۵۰ نفر از پناهجویان در آب‌های مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

نشست فوری سران اتحادیه اروپا در پی فاجعه‌بارترین حادثه مرگ پناهجویان در آب‌های مدیترانه در روز یکشنبه گذشته، برگزار شد. سازمان ملل تعداد کشته‌شدگان این رویداد را ۸۰۰ نفر اعلام کرده است.

صبح روز پنج‌شنبه مراسم ویژه‌ای در مالت به یاد قربانیان روز یکشنبه برگزار شد. مالت در نزدیکی محل این حادثه قرار دارد. زیر یک چادر بزرگ در نزدیکی سردخانه، ۲۴ تابوت چوبی از پناهجویانی که جنازه آن‌ها از آب‌ها گرفته شده بود، روی یک فرش قرمز به ترتیب قرار داشتند. سپس تابوت‌ها در امتداد جاده‌ای پوشیده از گل توسط سربازان حمل شده و به خاک سپرده شدند.

به‌گفته سازمان بین‌المللی مهاجرت از آغاز سال جاری میلادی تاکنون یک هزار و ۷۵۰ نفر از این پناهجویان که قصد داشتند برای زندگی بهتر به اروپا بیایند در آب‌های مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام

    اروپا مثل ایران نیست که 4 میلیون مهاجر افغانی سرشان را پایین بیندازند و وارد ایران شوند تازه درامد سرانه کشورهای اروپایی به طور متوسط 15 تا 20 برابر ایرانه و پذیرش تعداد محدودی مهاجر در کشورهای اروپایی حساب و کتاب داره و مثل ایران نیست که اکثر ملت ایران خودشان از فقر می نالند 4 میلیون افغانی سربار ملت ایران شده اند و ایران مسئول رفع بیکاری افغانها شده

  • naseem

    عملیات نظامی و کشتار پناه جویان قبل از غرق شدن ؟ عجب کمکی ؟

  • حقیقتگو

    آهای اروپائی های دزد و مفت خور و اشک تمساح بریز آیا زمانیکه سرهنگ قذافی زنده بود و حکومت میکرد هم کسی در قایق ها دربدر در دریا و اقیانوس راهی اروپا بود ؟ قذافی رو کشتید و میلیاردها و بیلیون ها دلار پول های فروش نفت لیبی که دربانک های اروپا و امریکا بود بدون کوچکترین صدائی چپاول و بین کشورهاتون و بانک ها و صنایعتون پخش کردید و کلمه ای هم از میلیاردها و بیلیاردها پول های باد کشور لیبی تا بحال در هیچ روزنانه اروپائی چاپ نشده است ! کشور لیبی بابت گرگ های اروپائی از هم دریده شده و حالا تعجبی نیست دزدی لحاف و تشک شخصی بر دوش به اروپا می برد صاحب لحاف و تشک هم به دنبالش راه می افتد !!