ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همه برنامه‌های رونی کلمن لغو شد

رونی کلمن، قهرمان پرورش اندام دنیا قرار بود چهار کلاس سه ساعته برای مشتاقان پرورش‌اندام و بدن‌سازی برگزار کند. حضور او در ایران واکنش‌های زیادی برانگیخت.

به رونی کلمن، قهرمان پرورش اندام دنیا و قهرمان هشت دوره از رقابت‌های مستر المپیا که برای شرکت در همایش و کلاس‌های آموزشی به تهران سفر کرده بود، گفته شده که باید بدون برگزاری این برنامه‌ها، تهران را ترک کند. او قرار بود چهار کلاس سه ساعته را برای مشتاقان پرورش‌اندام و بدنسازی برگزار کند.

علی نجفی، رئیس شرکت برگزار کننده این دوره‌ها به خبرگزاری ایرنا گفته که با وجود هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت ورزش و فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، نمی‌داند چرا همه برنامه‌های‌شان لغو شده است.

به گفته او کلمن احتمالا امروز یا فردا ایران را ترک می‌کند و به کشورش باز می‌گردد. انتقاد به حضور این ورزشکار در ایران از هفته‌ قبل آغاز شده بود.

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان حضور رونی کلمن و فعالیت‌های مشابه را تجاری دانسته و گفته بود این فعالیت‌ها بیشتر تجاری است. او با اعلام مخالفت خود با این‌گونه فعالیت‌ها، گفته بود که بخش خصوصی مجاز نیست به نام فعالیت‌های ورزشی هر اقدامی انجام دهد.

گفته می‌شد که حضور رونی کلمن در ایران ۱۵۰هزار دلار هزینه برداشته اما بخش خصوصی پرداخت این هزینه‌ها را به عهده گرفته است. عده‌ای پرداخت این هزینه را بی‌فایده می‌دانستند.

سایت تسنیم این ورزشکار را نژادپرست و همکار جبهه تروریستی النصره دانسته بود. صدا و سیما از حضور او برای آموزش مربیان زن ابراز نگرانی کرده بود و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، گفته بود که وزارت امور خارجه باید جوابگوی حضور او باشد.

در پاسخ به این اعتراض‌ها، فدراسیون بدنسازی ایران توضیحاتی درباره حضور کلمن در ایران ارائه کرد و گفت که فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران تنها بر برپایی کلاس‌ها نظارت خواهد داشت، ضمن اینکه در راستای درآمدزایی که مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان است، بخشی از درآمد این کلاس به فدراسیون خواهد رسید.

این فدراسیون اعلام کرده بود که مجوزهای لازم برای سفر رونی کولمن گرفته شده و فدراسیون به طور کامل در جریان برنامه سفر و کلاس‌ها و چگونگی انجام و برگزاری آن قرار گرفته است.

این فدراسیون همچنین گفته بود که شرکت در کلاس‌های رونی کولمن اجباری نیست و تمام کسانی که برای شرکت در کلاس ثبت‌نام کرده‌اند با تمایل خود و به دور از هرگونه فشار از سوی هر فرد یا نهادی، متقاضی شرکت شده‌اند.

ناصر پورعلی‌فرد، رئیس فدراسیون بدنسازی ایران، در واکنش به انتقادات به حضور کلمن در ایران گفته بود: «متاسفانه در برخی رسانه‌ها مطالبی درباره حضور وی در کشورمان خواندم که باعث تعجبم شد. باید بگویم نگارش دوستان منتقد با رفتارشان ضد و نقیض است. آن‌ها عکس رونی کلمن را به دیوارشان می‌آویزند و از حضورش در ایران انتقاد می‌کنند.»

فدراسیون بدنسازی ایران گفته بود این حساسیت‌ها از سوی کسانی برانگیخته شده که نتوانسته‌اند از این برنامه سود مالی ببرند.

حضور رونی کلمن در بهشت زهرا

در واکنش به اعتراض‌ها درباره حضور او در ایران، این ورزشکار پرورش اندام روز گذشته، پنج‌شنبه سوم اردیبهشت به بهشت زهرای تهران برده شد تا به کشته شدگان گمنام جنگ ایران و عراق ادای احترام کند. او با صدا و سیمای ایران مصاحبه کرد و گفت: «برای من موجب افتخار است که بر سر مزار شهید بیست و یک ساله آمده‌ام.»

رونی کلمن در بهشت زهرای تهران

همچنین تمام کلاس‌های ویژه زنان او در دانشکده تربیت بدنی تهران لغو شد. به دلیل واکنش‌هایی که احتمال عکاسی زنان با این قهرمان بدن‌سازی برانگیخت، مسئولان برنامه او اعلام کرده‌ بودند که او با بانوان عکس نخواهد گرفت.

پیش‌تر مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفته بود: «مسئولان وزارت ورزش قول داده‌اند که رونی کلمن هیچ‌‌ فیگوری برای بانوان ایرانی نگیرد؛ در واقع هیچ حرکت غیرشرعی رخ ندهد.»

برگزارکنندگان این دوره آموزشی برای ثبت‌نام از علاقه‌مندان به حضور در کلاس رونی کلمن، مبالغ خاصی را تعریف کرده بودند. صندلی‌های VIP این دوره از کلاس‌ها با مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود که شامل حضور در صندلی‌های ردیف اول سمینار، عکس یادگاری با کُلمن و بیگ رمی، تی‌شرت با امضای کلمن، اهدای گواهینامه با مهر رییس فدراسیون و کلمن بود.

بسته B با قیمت ۸۵۰ هزار تومان، بسته C، با قیمت ۶۵۰ هزار تومان و بسته D با قیمت ۵۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    فاتحه ۱۵۰ هزار دلار خوانده شد رونی کلمن، قهرمان سابق بدنسازی و زیبایی اندام با یک قرارداد ۱۵۰ هزار دلاری برای برگزاری سمینارهایی برای آقایان و بانوان به تهران آمد. با اعتراض‌ها و لغو برنامه کلمن برای بانوان او به بهشت زهرا برده شد و بر مزار "شهدای جنگ" و قبر نمادین محمود مازح فردی که به هنگام ساختن بمب برای اجرای فتوای قتل سلمان رشدی کشته شده بود، گل گذاشت و ادای احترام کرد!!. در نهایت همه برنامه‌های کلمن لغو شدند

  • naseem

    انقلابیون سوریه روز جمعه ۲۴ آوریل، فیلمی ویدیویی از به اسارت درآمدن شماری از جنگجویان افغانی را بروی یوتیوب و صفحات شبکه های اجتماعی، پخش کردند. اسارت این افراد در نتیجه درگیری مخالفان مسلح از یک سو و نیروهای رژیم اسد، شبه نظامیان ایرانی و افغانی از سوی دیگر اتفاق افتاده است. مدارک بدست آمده نشان می دهد که چگونه جنگجویان شیعه هزاره افغانستانی از سوی ایران و رژیم سوریه به منظور مشارکت در جنگ علیه انقلابیون مخالف اسد، به این کشور اعزام می شوند. گردان های العمری شامگاه پنج شنبه، ویدیویی را پخش کرد که در آن یکی از شبه نظامیان خارجی مدافع اسد، در منطقه اللجاه در حومه درعا به اسارت انقلابیون درآمده است. این اسیر افغانی اعتراف کرد که رژیم سوریه، ۱۴ روز پیش وى را به همراه ۱۰۰ نفر دیگر برای جنگ علیه مخالفان سورى اعزام كرده است. بر اساس ویدیوی پخش شده، و اعترافات این اسیر افغانی مشخص شد که او به همراه ۶۰۰ نفر دیگر وارد منطقه اللجاه در حومه درعا شده است.

  • nader

    جنجال رسانه‌ای"، "حمله‌ و افشاگری‌های متقابل باندها"، "برگزاری جلسات اضطراری"، "لغو کلاس برای زنان"، "ممنوع شدن عکس‌گرفتن زنان با کلمن" و "ادای احترام به مزار شهدای گمنام و مقبره نمادین اعضای کشته شده حزب‌الله لبنان" ! - کسیکه میخواست سلمان رشدی را ترورکند و با بمبش خودش منفجرشد-  حاصل سفر فردی به ایران است که به او لقب "ماشین عضله‌سازی با دارو" داده‌اند!! واقعا که روی داعش را سفید کردند !

  • نوذر آزادی

    هر دم از این باغ بری می رسد / تازه تر از تازه تری می رسد

  • شاهین امینی

    خاک بر سرتون که ذره ای شرف و حیثیت برای این مملکت نگذاشتین. اون وقت امریکا در کوتاه ترین مدت به زن و بچه های اینها اقامت میده.