ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«القاعده احتمالاً نقشه حمله به واتیکان را داشت»

پلیس ایتالیا می‌گوید در پیگرد ۱۸ نفر از اعضای دستگیرشده القاعده متوجه شده که در سال ۲۰۱۰ آن‌ها در مورد حمله به واتیکان صحبت کرده‌اند. آن‌ها در چند عملیات تروریستی نیز دست داشته‌اند.

شبکه تروریستی القاعده ظاهراً در سال ۲۰۱۰ نقشه حمله به واتیکان را کشیده بود. پلیس ایتالیا این حمله را به ۱۸ نفر از اعضای دستگیرشده القاعده مربوط می‌داند.

به‌گزارش رویترز، اعضای بازداشت‌شده القاعده احتمالاً از رهبران این شبکه هستند و در جریان یک درگیری با پلیس دستگیر شده‌اند. دو تن از آن‌ها از محافظان اسامه بن‌‌لادن بودند. بن‌لادن، رهبر القاعده در مه ۲۰۱۱، توسط نیروهای آمریکایی در پاکستان کشته شد.

پلیس از طریق مکالمات تلفنی مظنونان این موضوع را پیگیری کرده است. در این مکالمات آن‌ها درباره «جهاد بزرگ در ایتالیا» سخن گفته‌اند.

به‌گفته یکی از بازپرس‌های پرونده، در این گفت‌وگوهای تلفنی تروریست‌ها پیشنهاد داده بودند که واتیکان می‌تواند هدف این حمله قرار گیرد. حتی یک نفر برای اجرای این حمله انتحاری به رم آمده اما معلوم نیست که چرا بدون اجرای این عملیات ایتالیا را ترک کرده است.

با این حال هنوز مدارک کافی در این‌باره جمع‌آوری نشده است.

مظنونان دستگیرشده از کشورهای پاکستان و افغانستان هستند. آن‌ها همچنین از پایگاهشان در ساردنی، جزیره‌ای در غرب ايتاليا و در دريای مديترانه، طرح حملاتی در پاکستان، به‌ویژه به مواضع دولت این کشور را در دست داشتند.

رد پای این گروه در چند عملیات تروریستی دیگر نیز دیده شده است. پلیس ایتالیا آن‌ها را مسئول حمله به بازاری در شهر پیشاور در اکتبر سال ۲۰۰۹ می‌داند. در این حمله بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند.

گفته می‌شود این گروه همچنین در قاچاق انسان نیز دست داشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    نیش عقرب نه از ره کین است ـ اقتضای طبیعتش این است. از غرق شدن نجاتشان میدهند و این قدردانی آنهاست. روانشناس دانمارکی دکتر Nicolai Sennels میگوید اسلام هیولا می آفریند.