ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی: پلیس موظف به اجرای قانون است نه اسلام

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران امروز در جمع فرماندهان نیروی انتظامی گفته که وظيفه پليس، اجرای اسلام نيست، پليس فقط بايد قانون را اجرا کند.

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران در جمع فرماندهان نيروی انتظامی گفت: «ما در حال حاضر به چند تا فرع اسلام چسبيده‌ايم و فکر می‌کنيم که همه منکر و معروف آن‌هاست.»

حسن روحانی اين انتقاد را در حالی بيان کرده که شورای نگهبان قانون اساسی ايران هفته گذشته طرح «امر به معروف و نهی از منکر» را که در مجلس تصويب شده بود، تأييد کرد.

گمان می‌رود اشاره روحانی به برخوردهايی است که توسط نيروهای پليس تحت عنوان «امر به معروف و نهی از منکر» عليه زنان و نوع پوشش آنان اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رئيس‌جمهور ايران امروز شنبه پنجم اردیبهشت در جمع فرماندهان پليس گفته که فقر، بيکاری و فساد، «منکرهايی» هستند که بايد با آن‌ها مقابله کرد.

به گفته روحانی، «منکر آن کاری است که پليس برای رفع آن وارد عمل می‌شود و مردم برای او کف می‌زنند.»

رئيس‌جمهور ايران همچنين گفت که وظيفه پليس، اجرای اسلام نيست «بی‌خود به مخمصه فکری فرو نرويم، پليس فقط بايد قانون را اجرا کند.»

پيشتر نيز اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از «محدودشدن منکر به موی زنان» انتقاد کرده بود و گفته بود: «آدم‌های خشکه مقدس، جاهل و نادان نيز هستند که معتقدند امروز همه مصيبت اين است که چند زن بدحجاب در خيابان باشد. بله اين مصيبت است و اين زن‌ها بايد حداقل حجاب اسلامی را داشته باشند اما، مسئله اين است که بقيه مسائل مانند زندان‌ها، ظلم‌ها، ‌سرکوب‌ها و حق‌هايی که از مردم ضايع می‌شود چه می‌‌شود؟»

نحوه برخورد با زنان و جوانان توسط مأموران پليس از بخش‌های ديگر سخنرانی روحانی بود. او از مأموران پليس خواست تا در برخورد با زنان «ادب» را رعايت کنند.

شواهد نشان می‌دهد که مأموران پليس در قالب طرح «گشت پليس امنيت اخلاقی» با زنان و جوانانی که از نظر آن‌ها پوشش «غير شرعی» دارند، با رفتارهايی خشن برخورد می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    بار دیگر تباین و دوگانگی دولت بورکراتیک با رهبری جنبش توتالیتر (هانا ارنت توتالیتاریسم ) در همین سخن روحانی خود ر ا بروز می دهد . از دید رهبری جنبش توتالیتر که مسولیت حفظ و گسترش جنبش را به عهده دارد پلیس ابزار "ارعاب " است . پلیس ابزار " سرکوب " نیست چون سرکوب برای جلوگیری از جنبش است که دولت بورکراتیک نیز با سخن گفتن از ااجرای قانون بر ان تاکید می کند . اما ارعاب هدف خود را نه سرکوب " افرادضد قانون" بلکه وادار کردن همه افراد جامعه به پیروی درونی از ارزشهای توتالیتر نظام حاکم می داند از دید رهبر جنبش و ظیفه پلیس وادار کردن مردم به باور به ایدلوژی توتالیتر است و راه ان ایجاد "ارعاب" تا بدان حد است که " قربانی حتی در ذهن خویش قادر به به چالش کشیدن ارزشهای حاکم نباشد " نوام چامسکی . توتالیتاریسم رویایی است بدون تعبیر چون با هر "زایش " جدید ارزیابی دوباره ارزشها اغاز می شود . اما واقعیت هرگز مانع از این نمی شود که بر خلاف ان رهبری توتالیتر "رویای " خود را پی نگیرد .

  • nader

    به گفته تلویزیون الجزیره حکومت  ایران اعلام کرد اجساد سه پاسدار که در پایتخت سوریه کشته شده‌اند را تشییع کرده است. اپوزیسیون سوریه فیلمهایی را منتشر کرد و در آن اجساد کشته‌ها را نشان داد. کشته شدگان در کنار نظامیان اسد می‌جنگیدند. اپوزیسیون سوریه می‌گوید به فیلمهایی دست یافته که در تلفن همراه یکی از کشته‌های شدگان پاسداربوده که در نبردهای حومه دمشق کشته شده اند.

  • faryad

    حکومت ایران در اولین ساعتهای بامداد روز دوشنبه 31فروردین چهار زندانی را در زندان ارومیه بدار آویخت. این چهار زندانی از روز قبل جهت اجرای حکم به قرنطینه زندان منتقل شده بودند. خانواده‌های این زندانیان بعدازظهر روز یکشنبه 30فروردین بعد از اطلاع از احتمال اجرای حکم اعدام بستگان خویش، در مقابل زندان ارومیه دست به تجمع زدند. حکومت با حمله به خانواده‌ها تلاش کرد از اجتماع آنها جلوگیری کند که به درگیری با خانواده‌ها و شکستن شیشه درهای ورودی زندان توسط معترضان منجر شد.