ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنتاگون: عقب‌نشستن کشتی‌های ایران از خلیج عدن برای کاهش تنش‌ها بوده

مقام‌های آمریکایی می‌گویند ۹ کشتی ایرانی که چند روز در آب‌های اطراف یمن بودند، از آنجا دور شده‌اند. پنتاگون گمان می‌کرد این کشتی‌ها حامل سلاح برای حوثی‌‌ها است.

پنتاگون می‌گوید که به نظر می‌رسد اقدام ایران برای بازگرداندن کشتی‌هایش از اطراف خلیج عدن، تلاش برای کاهش تنش‌ها باشد. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا هم روز جمعه از اقدام ایران استقبال کرده بود.

پیش از این مقام‌های آمریکایی گفته بودند ۹ کشتی ایرانی که چند روز در آب‌های اطراف یمن بودند، از آنجا دور شده‌اند. سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفته بود که کاروان ۹ کشتی ایرانی، شامل هفت کشتی باری و دو نظامی، مسیرش را عوض کرده و به سمت ایران در حرکت است.

آنها گمان می‌کردند که این کشتی‌ها حامل سلاح پیشرفته برای شورشیان یمن باشد.

حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ایران گفته که این کشتی‌ها هنوز هم در حال انجام مأموریت خود در دریای عدن هستند.

این کشتی‌ها پیش‌تر و در طول هفته در مسیر بندر عدن پیش می‌رفتند. شهر بندری عدن، در هفته‌های اخیر محل درگیری‌های شدید میان شورشیان حوثی و دولتی یمن بوده است.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا هم گفته که معلوم نیست که آیا کشتی‌های ایرانی به دلیل تحرکات ناوهای آمریکایی مسیر خود را تغییر داده‌اند یا نه اما آمریکا از دور شدن آنها در آب‌های یمن استقبال می‌کند.

دوشنبه گذشته، آمریکا یک ناو هواپیمابر به نام تئودور روزولت و ناو نورماندی را به دریای یمن فرستاد. برخی مقام‌های آمریکایی گفته بودند که این حرکت برای منصرف کردن ایران از ارسال سلاح برای شورشیان حوثی یمن انجام شده است.

آمریکا از قبل، هفت ناو جنگی در اطراف خلیج عدن مستقر کرده بود، اما بر اساس گزارش‌های تازه، ناو هواپیمابر روزولت و نورماندی، درحال بازگشت به پایگاه‌شان در خلیج فارس هستند.

گفته می‌شود که حوثی‌ها در یمن از حمایت ایران برخوردارند اما ایران حمایت از حوثی‌ها و ارسال سلاح برای آنها را رد می‌کند. ایران همچنین یک طرح صلح درباره  یمن به سازمان ملل داده که از سوی دولت ساقط شده یمن رد شد.

از سوی دیگر عربستان که به عنوان حامی دولت عبدربه منصور هادی شناخته می‌شود، در هفته‌های اخیر علیه شورشیان حوثی عملیات هوایی آغاز کرده بود. عربستان هم اعلام کرده عملیات هوایی در یمن را کم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    بهتر است بگوئیم از ترس فرار را برقرار ترجیح دادند . این شعارهای پرو و پاگاندا فقط مصرف داخلی دارد و ملایان فاسد همیشه نشان داده اند هنگام مواجهه جدی با بحرانها و چالشها ، از ترس و وحشت عقب نشینی میکنند و در بسیاری از موارد هم وعده انتقام میدهند ، آن هم از نوع سخت ، ولی عملآ هیچ غلطی نمیتوانند بکنند .

  • nader

    ایشان سخنگوی حکومت اسلامی شده؟!