ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير کشور: کميته امداد با پول‌های کثيف ۲۷ هزار خودرو وارد ایران کرده است

منبع درآمد کميته امداد، علاوه بر اعتبار دولتی که هر سال در بودجه سالانه مشخص می‌شود، کمک‌های مردم از طريق صندوق‌های جمع‌آوری «صدقات» در خيابان‌ها و مراکز مختلف است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزير کشور ايران خبر داده که بيش از ۱۰۰ نفر در کميته امداد با پول‌های کثيف، ۲۷ هزار خودروی لوکس مانند پورشه و لگزوز وارد کشور کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، رحمانی فضلی که امروز یکشنبه ششم اردیبهشت برای توضيح در خصوص پول‌های کثيف در مجلس سخن می‌گفت اين فساد در کميته امداد را يکی از موارد «پول‌های کثيف» نام برد که در آن از «حقوق مستضعفين» سوءاستفاده شده است.

کميته امداد از نخستين نهادهای انقلابی تأسيس شده پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ در ايران است.

اين نهاد حکومتی از جمله نهاد‌ها و سازمان‌هايی است که به صورت مستقيم زير نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود و به همين دليل تحقيق و تفحص نمايندگان مجلس از کميته امداد هيچ‌گاه عملی نشده است.

چند سال قبل که دولت محمد خاتمی تصميم گرفت تا وزارت رفاه را تأسيس کند، برخی از کار‌شناسان خواهان ادغام کميته امداد در وزارت‌خانه تازه‌ تأسيس شدند اما مديران اين نهاد با بيان اينکه کميته تحت سرپرستی رهبر است، با چنين طرحی مخالفت کردند و توانستند کميته را همچنان مستقل از وزارت‌خانه و نظارت مقام‌های دولتی و نمايندگان نگه دارند.

منبع درآمد کميته امداد، علاوه بر اعتبار دولتی که هر سال در بودجه سالانه مشخص می‌شود، کمک‌های مردم از طريق صندوق‌های جمع‌آوری «صدقات» در خيابان‌ها و مراکز مختلف است. منبع درآمد ديگر کمتيه امداد، فعاليت‌های اقتصادی اين نهاد است.

بر اساس اعلام مقام‌های مسئول در کميته امداد، اين نهاد در مجموع هفت ميليون صندوق برای جمع‌آوری کمک‌های مالی در سراسر کشور دارد و می‌خواهد اين تعداد را به ۱۰ ميليون صندوق افزايش دهد.

درآمد کميته امداد از اين صندوق‌ها سالانه بيش از ۲۰۰ ميليارد تومان است.

وزير کشور ايران در بخش ديگری از سخنانش خبر داد که سالانه سه ميليارد دلار معادل ۱۰ هزار ميليارد تومان از طريق فروش مواد مخدر وارد سيستم اقتصادی در ايران می‌شود.

«حق حساب قاچاقچیان به نهادهای کشوری و لشکری»

به گفته رحمانی فضلی، افرادی که در حوزه مواد مخدر در ايران فعاليت می‌کنند به نهادهای کشور و لشکری «حق حساب می‌دهند.» او نام این نهادها را فاش نکرده است.

وزير کشور با طرح اين پرسش که «آيا به روند هزينه‌های انتخابات در کشور نظارت و کنترلی وجود دارد؟»، خواهان جلوگيری از ورود پول‌های کثيف به قدرت و سياست شد.

رحمانی فضلی همچنين آمار قاچاق کالا در ايران را سالانه ۲۵ ميليون دلار، قاچاق سوخت را ۲۰ ميليارد دلار، قاچاق دارو را ۵۰ ميليارد دلار و فرار مالياتی شماری از شرکت‌ها در يکی از جزاير ايران را ۲۰۰ ميليارد دلار اعلام کرد و افزود اين‌ها «گريز‌گاه‌های مالی» و راه‌های «فرار و پول‌شويی» در کشور است.

وزير کشور می‌گويد که بايد مراقب بود اين موضوع به حوزه سياست و قدرت کشيده نشود.

رحمانی فضلی پيشنهاد داد که طرحی در مجلس تصويب شود که بر اساس آن بتوان منشأ و منبع تمام هزينه‌های انتخابات را مشخص کرد.

عبدالرضا رحمانی‌ فضلی برای نخستين‌بار در اسفند ۱۳۹۳ و جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر از ورود «پول‌های کثيف» به سياست و انتخابات خبر داده و گفته بود که «قاچاق مواد مخدر سالانه ۲۰ هزار ميليارد تومان گردش مالی دارد، بی‌شک بخشی از اين پول در حوزه سياست، انتخابات و انتقال قدرت سياسی در کشور وارد می‌شود.»

علی احمدی، جانشين محسن رضايی، دبير مجمع‌ تشخيص ‌مصلحت نيز چندی پيش به روزنامه شرق گفت: «در قانون انتخابات، قاچاقچيان يا افرادی که سوءاستفاده مالی دارند، نمی‌توانند در انتخابات داوطلب شوند، اما همين افراد با کمک مالی به برخی نامزدها را وام‌دار خود می‌کنند.»

بهمن اخوان، يکی از نمايندگان پيشين مجلس نيز بر اين باور است که «روند پول‌های کثيف در انتخابات از دولت احمدی‌نژاد آغاز شد.»

بر اساس يک پژوهش که در سال ۱۳۸۱ انجام شده، ۱۱.۸ درصد حجم نقدينگی ايران در سال‌های ۵۲ تا ۸۰ پول‌های کثيف بوده است.

ورود «پول‌های کثيف» به سياست و انتخابات در ايران، مسئله تازه‌ای نيست. ۱۰ سال پيش و پس از انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ که به پيروزی احمدی‌نژاد منتهی شد، مهدی کروبی گفت: «ما شکست خورديم چون پول اسکله نامريی نداشتيم، پول قاچاق نداشتيم، در بازرگانی شکر نبوديم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهدی

    شده اشغالدونی مملکت.مردم عزیز خدا گفته تغییر دهید خودتونو منم کمک میکنم بیایید از شرشون راحت شیم حالا ی سوال ما بخواییم صدقه بدیم به کی بدیم؟

  • مجلس پس از سی و هفت سال جمهوری اسلامی و فساد های گسترده در کشور + گزارشات فساد، اختلاس و دزدی بهمراه لینک های مربوطه

    […] وزیر کشور: کمیته امداد با پول‌های کثیف ۲۷ هزار خودرو وا… […]

  • سی و چهار سال علی خامنه ای و ارثیه فسادهای میلیاردی که بر جای گذاشته است + فهرست و لینک های مربوط به فساد و اختلاس و دزدی ها

    […] وزیر کشور: کمیته امداد با پول‌های کثیف ۲۷ هزار خودرو وا… […]

  • قوه قضائیه و لیست پرونده های فساد، اختلاس و دزدی هائی که هرگز رسیدگی نمی شوند + فهرست و لینک مربوط به اختلاس ها

    […] وزیر کشور: کمیته امداد با پول‌های کثیف ۲۷ هزار خودرو وا… […]

  • جدول جامع مقالات و گزارش ها و فیلم ها در مورد اختلاس و فساد در جمهوری اسلامی ایران + لینک های مربوطه

    […] وزیر کشور: کمیته امداد با پول‌های کثیف ۲۷ هزار خودرو وا… […]

  • Majid

    پول یعنی کاغذ پاره ای رنگی با نقش چهره اولیای شیطان بر روی آن. پول تمیز بشو نیست و کثافت است و خودرو در بوجود آوردن هزاران کثافت دیگر در دست بشر نادان و جاهل.

  • عبداله

    فوجی از بقایای قوم لوط/ نمودند این مملکت را صاف و صوف نه آیین نه مذهب نه در مسلک اند/ ندیدم آن ها را در هیچ یک از صنوف نه از مغ هراسند و نه با کس بسازند/ شکستند شاهان را یک به یک درصفوف ز سرجنبانشان بتان در سجودند/ از خجالت نمانده صورتی معروف اینکه یزدان چرا سنگ اش نبارد/ حقیقتی است که نیست مکشوف

  • ali

    همین دولت روحانی با دستکاری در صورتهای مالی پالایشگاهها و شرکت های سودده تونسته تا الان حدود 10 هزار میلیارد تومن به جیب بزنه. الان برای انتخابات مجلس هر کدام حدود 100 هزار میلیارد تومان پول نیاز دارند تا انتخابات رو برنده بشن. حالا اومدن همدیگر رو متهم می کنند.

  • امید

    همین مطلب رو بذارید کنار همون خبری که از خودکشی یک خانواده فقیر ایلامی که پدر خانواده در نهایت فقر ، سم تهیه کرده اول بچه ها و بعد خودشو کشته. به این میگن عدالت

  • ناظر

    شاه حکومت را که متعلق به امام زمان و نایب بر حق اوست غصب کرده بود و برای همین حق نداشت از مال امام زمان دزدی کند ، امروز که کشور و حکومت در دست مالک بر حق آن است باز توقع دارید الاغ سوار شوند ؟!!

  • شاهین امینی

    ببین تو این مملکت چه خبره !!!! دیگه بمب اتمی هم این ملتُ تکون نمی ده . اصلاح طلبا خیالشون راحت که نظام به خاطر  یاس مردم حالا حالا ها پا بر جاست . یک نفر از این افراد در مورد مرگ نوه ایت الله در پورشه با ان دختر شدیداّ غربی حتی دو خط مقاله ننوشت. بعد همین ها هنوز درباره ثروت شاه مقاله می نویسن 

  • بهنام

    تبریک به ولی امر معتادین جهان با این حکومت فاسد و ننگینی که ادعای رهبریش را دارد .

  • ئا

    تو روحت خمینی