ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان عفو بين‌الملل: عمليات نجات مهاجران تا سواحل ليبی گسترش يابد

پس از فاجعه غرق‌شدن قایق پناهجویان که منجر به غرق‌شدن ۷۰۰ نفر شد، رهبران اروپايی متعهد شده‌اند تا بودجه مأموريت‌های دريايی خود افزایش دهند و عمليات جامعی را تدارک ببينند.

عفو بين‌الملل شنبه ۲۵ آوريل خواستار گسترش عمليات امداد و نجات مهاجران در دريای مديترانه تا نزديکی سواحل ليبی شده است. عفو بين‌الملل در حالی به اين نکته اشاره کرد که صدها مهاجر ديگر از شمال آفريقا به ايتاليا رسيده‌اند. اين سازمان تلاش‌های اروپا را برای نجات مهاجران ناکافی دانست.

اتحاديه اروپا در حال حاضر از حادثه غرق‌شدن يک قايق مهاجران در مديترانه در هفته گذشته که منجر به کشته‌شدن بيش از ۷۰۰ نفر شد، در شوک به سر می‌برد.

پس از اين فاجعه رهبران اروپايی متعهد شده‌اند تا بودجه مأموريت‌های دريايی خود را سه برابر افزايش دهند و عمليات جامع‌تری را تدارک ببينند.

با اين حال اختلاف‌نظر بر سر سياست‌های مهاجرتی در بين کشورهای اروپايی همچنان ادامه دارد و هيچ دستور صريح و اساسی برای جست‌وجو و نجات مهاجران در نزديکی سواحل ليبی در شرايط فعلی ارائه نشده است.

اتحاديه اروپا در هفته گذشته طی نشستی در لوکزامبورگ با موضوع پناه‌جويانی که به مقصد اروپا حرکت می‌کنند، طرحی ارائه کرد که  با روند رو به رشد مهاجران غير قانونی مقابله می‌کند.

گائوری ون‌گوليک، معاون مدير بخش اروپا در عفو بين‌الملل درباره اين مسئله با تأکيد گفت: «ما تنها شاهد مأموريت‌های گشت‌زنی در حول و حوش مرزهای ايتاليا هستيم. اما تمام قايق‌های غرق‌شده در نزديکی سواحل ليبی غرق شده‌اند. اين قايق‌ها به‌راحتی به مرزهای ايتاليا نمی‌رسند.»

با غرق‌شدن قايق مهاجران در هفته گذشته و کشته‌شدن بيش از ۷۰۰ نفر، تعداد قربانيانی که  امسال قصد مهاجرت به اروپا از طريق مديترانه را داشته‌اند، به بيش از ۱۸۰۰ نفر رسيده و به بدترين فاجعه مهاجرتی در مديترانه در دهه‌های اخير تبديل شده است.

کاپيتان تونسی قايقی که اخيراٌ غرق شد، به‌ استفاده از قايق ماهيگيری در جابه‌جايی مهاجران متهم شده است. اين قايق پس از مواجه شدن با کشتی‌های تجاری پرتغالی غرق شد.

گارد ساحلی ايتاليا اعلام کرد که اواخر روز جمعه ۲۴ آوريل، بيش از ۲۲۸ مهاجر را در دو عمليات در ۴۰ مايلی سواحل ليبی نجات داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 97

    […] واکنش اروپا: عملیات نجات آبرو نه نجات زندگی ۲۴ آپریل ۲۰۱۵ عفو بین الملل اعلام کرد: قصور از گسترش حوزه عملیات ترایتون به شدت به تعهد چند کشور اروپایی برای تامین منابع، کشتی و هواپیما برای عملیات جستجو و نجات در مدیترانه لطمه خواهد زد. رییس بخش اروپا و آسیای مرکزی این سازمان گفت: «آن چه امروز در بروکسل می بینیم عملیات نجات آبروست نه نجات زندگی. تمام حرف ها و منابعی که مطرح می شود حاکی است که رهبران اروپا به طور جدی به مساله نجات زندگی در دریا نگاه می کنند، اما در واقعیت آنها فقط تا نیمه راه می آیند.» سازمان عفو بین‌الملل: عملیات نجات مهاجران تا سواحل لیب… […]

  • lddhi

    اروپا به سیاست ننگ آور پایان دهد! مرگ در مدیترانه: رسوایی شورای اروپا https://www.tribunezamaneh.com/archives/74713?tztc=1

  • Behrouz

    با این "تدبیر" اروپا در آینده نزدیک، تبدیل به یک سومالی، یمن، افغانستان، سوریه، عراق، لیبی، پاکستان، نیجریه، چاد، .............شده و تمام مظاهر آزادی، هنر، خلاقیت و پیشرفت را نابود کرده وهم زمان، سنی ها و شیعی ها، اول مسیحیان، یهودیان،.......را قتل و عام کرده و سپس به قتل و عام یکدیگر میپردازند.