ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین: غرب به دنبال تجزیه روسیه است

پوتین جدا شدن کریمه از خاک روسیه را یک «بی‌عدالتی تاریخی» خواند و گفت برخی از رهبران جهان می‌گویند که قصد آمریکا و اتحادیه اورپا فروپاشی و تجزیه روسیه است.

در مستند «رئیس‌جمهور»، ولادیمیر پوتین کریمه را حق تاریخی روسیه می‌خواند و می‌گوید تحریم‌های علیه روسیه و فشار کشورهای غربی از این روست که آن‌ها قصد دارند روسیه را تجزیه کنند.

مستند دو ساعته، «رئیس‌جمهور» روز یکشنبه ۲۶ آوریل / ۶ اردیبهشت از کانال یک تلویزیون دولتی روسیه پخش شد. این مستند ۱۵ سال ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین، دستاوردها و همچنین چالش‌های حکومتش می‌پردازد.

در این مستند پوتین، جدا شدن کریمه از خاک روسیه را یک «بی‌عدالتی تاریخی» خواند و گفت: «این به خاطر اهمیت استراتژیک کریمه در منطقه دریای سیاه نیست. بلکه به دلیل که شاخص‌های عدالت تاریخی مطرح‌اند. من معتقدم که ما کار درستی کردیم و هیچ جای پشیمانی نیست.» پوتین در اینجا به اشغال نظامی سال ۲۰۱۴ کریمه توسط نیروهای روسیه و جدایی‌طلبان شرق اوکراین اشاره می‌کند.

در سال ۱۹۵۴، اتحاد جماهیر شوروی کریمه را به اوکراین مناسبت سیصدمین سالروز پیوستن اوکراین به امپراتوری روسیه، بخشیدند. پس از فروپاشی و استقلال اوکراین در سال ۱۹۹۱، کریمه بخشی از کشور مستقل اوکراین شد. در بحران سال ۲۰۱۴ جدایی‌طلبان شرق اوکراین با حمایت نیروهای نظامی روسیه، «جمهوری خودمختار کریمه» را تشکیل دادند. این جمهوری خودمختار توسط سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشده است.

تحریم‌های غربی‌ها و تجزیه روسیه

در مستند «رئیس‌جمهور» پوتین می‌گوید که تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا و اتحادیه اروپا بعد از الحاق کریمه به روسیه، «برای متوقف کردن پیشرفت روسیه به عنوان یک قدرت جهانی است.»

پوتین این تحریم‌های تنبیهی را محکوم کرده و اتحادیه اروپا و آمریکا را متهم می‌کند که قصد دارند روسیه را تجزیه کنند.

رئیس‌جمهور روسیه مقابل دوربین شبکه یک تلویزیون دولت خود می‌گوید: «ما چنین تلاش‌هایی را در تمام تاریخ روسیه شاهد بودیم. تلاش‌هایی که قدمت آن‌ها به زمان روسیه تزاری می‌رسد. تلاش‌هایی برای عقب راندن روسیه، این سیاست‌ها قرن‌هاست که شناخته شده‌اند. هیچ چیز جدیدی وجود ندارد.»

پوتین در ادامه گفت که رهبران غربی می‌خواهند روسیه کاسه گدایی به دست بگیرد و گدایی کند.

رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که برخی از رهبران جهان به او گفته‌اند که قصد آمریکا و اتحادیه اورپا فروپاشی و تجزیه روسیه است: «همتایان من، بسیاری از روسای جمهور و نخست وزیران، به من گفته‌اند که قصد آن‌ها این است که روسیه به شکل فعلی‌اش، دیگر وجود نداشته باشد. او ادامه می‌دهد: «تنها سؤال این است که چه زمانی قرار است این اتفاق بیافتد و چه عواقبی خواهد داشت.»

پوتین: جدایی‌طلبان چچن از غرب کمک می‌گیرند

پوتین همچنین سازمان‌های امنیتی آمریکایی را متهم کرده که با جدایی‌طلبان چچن ارتباط دارند و به آن‌ها کمک می‌کنند. او در در مستند «رئیس‌جمهور» می‌گوید که در اوایل سال‌های ۲۰۰۰، سازمان‌های اطلاعات و امنیت روسیه متوجه شده‌اند که چچنی‌ها با عوامل جاسوسی آمریکا در جمهوری آذربایجان در تماس هستند

پوتین می‌گوید: «آن‌ها [آمریکایی‌ها] در واقع به آن‌ها [چچنی‌ها] می‌کردند، حتی در حوزه حمل و نقل.»

رئیس‌جمهور روسیه این موضوع را با رئیس‌جمهور وقت آمریکا، جورج دبلیو بوش، در میان می‌گذارد. اما در پایان، پوتین گفت که سازمان اطلاعات روسیه FSB از همتایان آمریکایی خود این پیام را دریافت می‌کند که سیا حق دارد «از تمام نیروهای مخالف در روسیه حمایت کند.»

دوره سوم ریاست جمهوری ولادمیر پوتین سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد. او ۱۵ سال است که در قدرت است و آخرین نظرسنجی که توسط آژانس مستقل Levada انجام شده نشان می‌دهد که محبوبیت پوتین، در ماه آوریل سال جاری،۸۶ درصد بوده است.

پوتین در ۲۶ مارس ۲۰۰۰ به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد و همچنان در این مسند است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دهوند

    غرب در این راه موفق باشد

  • بهنام

    دوران کمونیست سالهاست به سر رسیده و این دست و پا زدنهای مضبوحانه هیچ فایده ای در بر ندارد . مردم روسیه تمایل شدیدی به غرب دارند و این حقیقت را نمیتوان انکار کرد . روسیه در گذشته نشان داده که هدفی جز تسخیر و کشور گشائی و نابودی ندارد و هر جایی که پای گذاشته جز نابودی و ویرانی میراث دیگری نداشته است و هنوز هم در توهم آرزوی تزار مبنی بر دست یابی به آبهای آزاد خلیج فارس به سر میبرد . متاسفانه سران خائن حکومت ننگین اسلامی ایران خود را در دام روسیه گرفتار کرده و هر دم که میگذرد بیشتر به آغوش کمونیست فرو میروند و این در حالیست که خود داعیه مقدس بودن و خدا باوری دارند .

  • شاهین امینی

    نه تنها می خواد تجزیه کنه بلکه می خواد پوتینُ تبدیل به دمپایی ابری کنه