ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کار: برای تعیین دستمزد، نمایندگان کارگران به دولت برگه سفید‌امضا دادند

ربیعی با اشاره به تورم انتظاری ۱۲ درصدی در سال ۹۴، مدعی رفع ۲۰ درصدی اختلاف مزد و تورم در دو سال استقرار دولت یازدهم شده است.

وزیر کار ایران، گزارشی از وضعیت تعیین دستمزد کارگران در دو سال گذشته ارائه کرده و گفته که در تعیین دستمزد سال جاری، نمایندگان کارگران به دلیل اعتماد به دولت، به او برگه سفید‌امضا داده‌اند. او گفته برای مقابله با بحران بیکاری، سالانه ۸۰۰ هزار شغل مورد نیاز است.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران

علی ربیعی که امروز ۷ اردبیهشت در همایش ملی کار در تهران سخنرانی می‌کرد، اعلام کرده که ایران برای ایجاد اشتغال باید با دنیا تعامل سازنده داشته باشد وگرنه با بیکاری مواجه خواهد شد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، دولت روحانی دو هزار و ۶۶۳ تشکل کارگری - کارفرمایی ایجاد کرده که ۵۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

بنا بر اعلام ربیعی ۲۲ میلیون نفر در ایران شاغلند که ۱۵ میلیون نفر از آن‌ها دفترچه بیمه دارند و هفت میلیون نفر در مشاغل غیررسمی مشغول فعالیت هستند.

او ایجاد ۶۰۰ هزار بیمه اجباری در کشور در سال گذشته را نشانه میزان ایجاد اشتغال دانسته و گفته است که برای مقابله با بحران بیکاری باید سالانه ۸۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود تا تعداد شاغلان به ۳۵ میلیون نفر در افق ۱۴۰۴ برسد که این به معنی نیاز به رشد هفت درصدی است.

وزیر کار ایران، افزایش دستمزد در سال ۹۳ را ۳۱ درصد و در سال ۹۴، ۵ .۲۰ درصد اعلام کرده و آن را بالا‌تر از نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع رسمی دانسته است. او با اشاره به تورم انتظاری ۱۲ درصدی در سال ۹۴، مدعی رفع ۲۰ درصدی اختلاف مزد و تورم طی دو سال استقرار دولت یازدهم شده است.

در جریان تصمیم‌گیری درباره تعیین دستمزد سال ۹۴، دولت و کارفرمایان با استناد به نرخ تورم اعلام شده (۱۴ درصد)، افزایش ۱۵درصدی حقوق را پیشنهاد دادند اما کارگران و نمایندگان آن‌ها با این پیشنهاد مخالف بودند و به سه برابر بودن هزینه‌های زندگی نسبت به دستمزد اشاره می‌کردند.

علی ربیعی اما در صحبت‌های خود در همایش ملی کار مدعی شده که نمایندگان کارگران و کارفرمایان به وزارت کار چنان اعتماد داشتند که اعلام کردند برای تعیین دستمزد حاضرند برگه سفیدی به وزارت کار ارائه دهند؛ چرا که می‌دانند این وزارتخانه حامی تشکل‌های کارگری است.

این در حالی است که فعالان کارگری بار‌ها اعلام کرده‌اند که برای ایجاد تعادل میان دخل و خرج کارگران، باید دست‌کم ۵۰ درصد به دستمزد‌ها افزوده شود. به گفته فعالان کارگری، مزد پایه فعلی، یک میلیون تومان با هزینه حداقلی زندگی فاصله دارد.

بازنشستگان ایران هم نسبت به میزان افزایش مستمری خود در سال جاری معترضند. روز دوم اردیبهشت ماه اعلام شد که با وجود وعده‌ سازمان تأمین اجتماعی برای افزایش ۱۷ درصدی مستمری بیمه‌شدگان بازنشسته، در ‌‌نهایت هیأت دولت تنها با افزایش ۱۵ درصدی مستمری‌ها موافقت کرده است.

این اقدام، اعتراض جامعه بازنشستگان را برانگیخت. بازنشستگان کشور می‌گویند که حقوق و مزایای جانبی دیگری جز همین حقوق ثابت ندارند و فعالان کار بار‌ها خواستار افزایش ۱۷درصدی حقوق بازنشستگان به اندازه افزایش حقوق شاغلان شده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.