ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه مذاکرات هسته‌ای، این بار در نیویورک – پرسش‌ها و چشم‌انداز

ایرج ادیب زاده − ‌گفت‌وگو با دو کارشناس پرونده اتمی: منصور فرهنگ در نیویورک و هوشنگ حسن‌یاری در عمان.

نمایندگان ایران و کشورهای ۵+۱ (پنج عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل + آلمان) روزدوشنبه، ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) در نیویورک در حاشیه کنفرانس بازنگری ان پی تی با هم دیدار کردند. پس از توافق اصولی مذاکرات لوزان در مورد چارچوب اساسی برنامه‌ی اتمی ایران، موضوع لغو تحریم‌ها همچنان یکی از مهم‌ترین اختلاف‌ها میان ایران و قدرت‌های بزرگ جهانی است.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفته است که اختلافات داخلی آمریکا به ویژه اختلافات کنگره و کاخ سفید، آمریکا راا ز اجرای تعهدات بین المللی‌اش از جمله برسر برنامه هسته‌ای ایران معاف نمی کند.

گفت‌وگو با منصور فرهنگ و هوشنگ حسن‌یاری

- با وجود ابراز امیدواری برای رسیدن به توافقنامه پایانی در مورد برداشتن تمامی تحریم‌ها برداشت دو طرف آمریکا و ایران متفاوت است، آیا این مسئله می‌تواند مانعی در راه رسیدن به توافق بر پایه مهلت تعیین شده باشد؟

- در ایران دربرابر انتقادهایی که به مذاکره‌کنندگان در مورد امتیازدهی در لوزان می‌شود، آنها مطرح می‌کنند که امتیاز زیادی نداده‌اند، و آنچه آمریکایی‌ها در فاکت‌شیت خود طرح کرده‌اند، فقط ارزش تبلیغاتی و رسانه‌ای برای خودشان در آمریکا داشته است. آیا چنین است؟

- خبرگزاری فرانسه از قول دیپلمات‌های غربی نوشت امکان توافق پیش از مهلت تعیین شده‌ی دهم تیر ۱۳۹۴ نیز وجود دارد. این موضوع تا چه حد محتمل است؟

این پرسش‌ها را با دو کارشناس پرونده اتمی در میان گذاشته‌ایم: منصور فرهنگ در نیویورک و هوشنگ حسن‌یاری در عمان. بشنوید:

بیشتر بخوانید: در مورد کنفرانس بازنگری NPT:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    فیلم؛ دروغ ظریف از زبان سریال "شوخی کردم" www.youtube.com/watch?v=8wVi7KYggKM

  • naseem

    ظريف ملیجک خامنه ای که از طرف ریسش خامنه ای مسول فریب غرب برای لغو تحریمها است در حالیکه در پنهان مشغول بمب سازی هستند! بریتانیا از «شبکه تدارکات مخفی» هسته‌ای ایران گزارش داد سازمان ملل با استفاده از گزارشی که بریتانیا در اختیارش گذاشته، می‌گوید که یک «شبکه مخفی تدارکاتی» ایران برای پیشبرد برنامه هسته‌ای این کشور، با دو شرکت ایرانی در ارتباط بوده است. به‌گزارش رویترز، بریتانیا این گزارش را ۲۰ آوریل/ ۳۱ فروردین‌ ماه در اختیار کمیته تحریم‌های سازمان ملل قرار داده و این کمیته آن را در گزارش سالانه خود آورده است. شرکت‌هایی که در این ماجرا از آن‌ها نام برده شده «شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران» (تسا) و «شرکت کالای الکتریک» هستند که در خرید تجهیزات هسته‌ای به ایران یاری رسانده‌اند!