ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض به تبلیغ یک پودر لاغری در لندن: همه بدن‌ها زیبا هستند

شعار تبليغی این پودر لاغری مي‌گوید: «آیا بدن‌تان برای رفتن به ساحل آماده‌ است؟» مردم به این شعار و به تصویر کنار این تبلیغ اعتراض دارند.

تبليغ پودرهای لاغری در متروهای لندن همراه با عکس یک مدل بیکینی پوش، به خاطر تصوير و پيامش مورد اعتراض مردم این کشور قرار گرفته است. شعار تبليغی مي‌گوید: «آیا بدن‌تان برای رفتن به ساحل آماده‌ است؟»

تصویر اصلی تبلیغی که مورد اعتراض قرار گرفته

مردم در تدارک برگزاری یک راهپیمایی اعتراضی نسبت به این تبلیغ برای روز شنبه در هاید پارک لندن هستند. شعار این راه‌پیمایی «ساحل را به ما برگردانید» خواهد بود. آنها می‌گویند این تبلیغ تصویر نادرستی از بدن را ترویج می‌کند. بیش از ۴۴ هزار نفر هم پتیشنی را امضا کرده‌اند که در آن درخواست شده این تبلیغات از متروی لندن جمع شود.

مردم شعارهای کنار این تبلیغات را تغيير داده‌اند و نوشته‌اند: «هر بدنی آماده است كه كنار ساحل باشد»، «اگر من در ساحل هستم يعنی آماده بوده‌ام» و «بدن شما در هر حالتی زيباست.»

مردم شعارهای اعتراضی خود را کنار این تبلیغ نوشته‌اند

رئيس شركت تولید این پودرهای لاغری گفته که مخالفان مشكل اعتماد به نفس دارند و به خوش هيكل‌ها حسودي می‌‌كنند! مخالفان اما می‌گویند اين تصويرها در كنار پودرهای لاغری اثرات بدی به‌خصوص روی بچه‌ها در سنین قبل از بلوغ دارد. آنها می‌گویند آدم‌ها حق دارند با هر سايزی در ساحل از تعطيلات‌شان لذت ببرند و اين تصوير‌ها نبايد برای بدن آدم‌ها تعيين تكليف كند.

نهاد تعیین استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا گفته که ۲۱۶ شکایت در مورد این تبلیغ دریافت کرده که در آن به «آزاردهنده و غیرمسئولانه بودن» آن اشاره شده است و شاکیان در شکایت‌های خود  به «تبلیغ الگوی ناسالم بدن» در این تبلیغ اشاره کرده‌اند.

یک هشتگ هم در توئیتر راه افتاده با عنوان «هر بدنی آماده است» (everybodysready#) و در آن توئیت‌هایی با اعتراض به این موضوع منتشر می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرخنده

    باز هم خوبه اونا حداقل به بیلبورهای تبلیغاتی نگاه میکنن ببین چی نوشته توش مردم ماچی که فقط دنبال کارخودشونن و اصلا کسی رو به جز خودشون نمی بینن

  • ایرانی

    درد مردم دنیا کجا، درد مردم فلک زده ایران کجا!!! اینا به چی اعتراض می کنن، ما به چی!!!