ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موج دستگیری فعالان کارگری

در آستانه روز جهانی کارگر ماموران امنیتی ابراهیم مددی و داوود رضوی از سندیکای شرکت واحد تهران، محمود صالحی در سقز و عثمان اسماعیلی در مهاباد را بازداشت کردند.

در آستانه ی روز جهانی کارگر (اول ماه مه) حکومت به بازداشت فعالین کارگری اقدام کرده است که قصد بزرگداشت اول ماه را دارند.

بر طبق گزارش منابع مستقل علاوه بر بازداشت محمود صالحی و عثمان اسماعیلی که سه شنبه بعد از ظهر در سقز بازداشت شده اند، در تهران نیز دو تن از فعالین شناخته شده سندیکای کارگران شرکت واحد تهران بازداشت شده اند.

بنابر گزارش منابع کارگری، آقایان ابراهیم مددی و داوود رضوی، سه شنبه شب توسط عوامل پلیس امنیت تهران بازداشت شده اند. بنابر گزارش ها آن ها قصد داشتند روز چهارشنبه در پایانه های شرکت واحد بین کارگران شکلات و شیرینی پخش کنند.

در سقز نیز محمود صالحی بازداشت شده است. به گزارش کانون مدافعان حقوق کارگر، بعداز ظهر روز سه شنبه ماموران امنیتی با در دست داشتن حکم بازداشت محمود صالحی فعال کارگری شناخته شده در شهر سقز، او را بازداشت کرده و کامپیوتر و برخی وسائل شخصی او را با خود بردند.

همزمان با دستگیری محمود صالحی، عثمان اسماعیلی ملقب به کاک عثمان سخنگوی کمیته دفاع از کارگران زندانی در مهاباد نیز بازداشت شده است. کاک عثمان که از مبارزان قدیمی حقوق کارگران بوده، به دنبال دستگیری کورش بخشنده مسئولیت سخنگوئی این کمیته را به عهده گرفته بود.

این دستگیری ها در حالی صورت میگیرد که بیش از ده نفر از فعالان کارگری در کردستان ظرف یکی دو ماه گذشته بازداشت شده و یا حکم محکومیت گرفته‌اند.

این دستگیری ها که در آستانه روز جهانی کارگر صورت می‌گیرد نشان از بر خورد جدی با فعالان کارگری مستقل دارد.

لینک مطلب در تریبون زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.