ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اشغال سرزمین مردسالاری با کلیک‌های موثر

گفت‌وگو با سوده راد، فعال برابری جنسیتی و از پدید‌آورندگان تارنمای «ماچولند»

علی فتوتی- به تازگی تارنمایی به نام «ماچولند» در فضای وب فارسی کار خود را آغاز کرده است. این «ماچولند» اما کجاست؟ سوده راد، از گردانندگان این تارنما، به این سوال پاسخ می‌دهد.

به تازگی تارنمایی با نام«ماچولند» [سرزمین "ماچو"ها] در فضای وب فارسی کار خود را آغاز کرده است.


این «ماچولند» اما کجاست؟ جایی که مردها لباس‌های‌شان را نمی‌شویند و فقط زن‌ها به تمیزی اهمیت می‌دهند؟ آن‌جا که شما یک آشپزخانه زنانه می‌خرید و یک مبل مردانه هدیه می‌گیرید؟ جایی که در طول یک سال به ازای هر ۱۲ مهمان مرد، تنها یک مهمان زن دعوت می‌شود یا جایی که رئیس‌جمهوری برای کنایه از ناآگاهی، خنده پیرزن را به جای خنده مرغ پخته به کار می‌برد.

این‌جا «ماچولند» است، سرزمین مردسالاری و حالا تارنمای «ماچولند» می‌خواهد سرزمینی را که تبعیض جنسیتی در آن رواج دارد، اشغال کند.

این تارنما در معرفی خود عنوان می‌کند که بخش فارسی شبکه Macholand است و پیش از هر چیز، خود را فضایی می‌داند برای اعتراض به جهانی که نابرابری جنسیتی در آن عادی شده است.

به گفته گردانندگان این پلتفرم حساس به انواع سکسیسم، از جمله اهداف این تارنما کم کردن جنسیت‌زدگی در تفکر، گفتار و رفتار در فضای عمومی فارسی‌زبان، به ویژه در داخل ایران است.

به همین مناسبت با سوده راد، فعال برابری جنسیتی و از پدید‌آورندگان تارنمای «ماچولند» به گفت‌وگو نشستیم. او در این گفت‌وگو از معنا و اهداف این پلاتفرم و چرایی راه‌اندازی تارنمای «ماچولند» می‌گوید و مشخص می‌کند که «ماچولند» چه جریان و هدفی را دنبال می‌کند. همچنین عملکرد و ساز و کار تارنما را شرح می‌دهد و درباره چگونگی و امکان همراهی با این پروژه و راه انداختن یک موج جدید در آن، توضیح می‌دهد.

صحبت‌های سوده راد را از اینجا بشنوید:

ماچولند فارسی یک پروژه از اسپکتروم است. «اسپکتروم» یک سازمان مردم‌نهاد، تحت قانون ۱۹۰۱ جمهوری فرانسه است که با هدف پیشبرد اهداف برابری‌خواهانه و افزایش حساسیت جوامع به موضوع برابری جنسیتی در جولای ۲۰۱۴ در پاریس فرانسه بنیان‌گذاری شده است. این سازمان به طیف گسترده جنس و جنسیت و گرایش‌ها و هویت‌های جنسی و جنسیتی معتقد است و به برابری حقوق اجتماعی و سیاسی همه انسان‌ها از هر طیفی اعتقاد دارد و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.

ویدئوی معرفی «ماچولند» را در اینجا ببینید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.