ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت فعالان کارگری در آستانه روز جهانی کارگر

فعالان سنديکای شرکت واحد قصد داشتند روز کارگر را با پخش گل گرامی بدارند اما مأموران امنیتی مانع از آن شدند. دو عضو هیأت مدیره این سندیکا و چند فعال کارگری بازداشت شدند.

فعالان سنديکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران قصد داشتند روز کارگر را با پخش شیرینی و گل گرامی بدارند اما مأموران امنیتی مانع از آن شدند. دو عضو هیأت مدیره این سندیکا و چند فعال کارگری در کردستان بازداشت شده‌اند.

ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای شرکت واحد و داود رضوی عضو هیأت مدیره این سندیکا بازداشت شده‌اند.

مأموران امنیتی حکومت ایران از اقدام برخی اعضای سنديکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پخش گل و شيرينی بين رانندگان و کارگران به مناسبت روز جهانی کارگر جلوگیری کردند. آن‌ها همچنین ابراهیم مددى و داوود رضوى از اعضاى هیأت مدیره این سندیکا را بازداشت کردند.

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، پخش شیرینی و گل در آستانه روز جهانی کارگر اقدامی است که هر سال اعضای سنديکای شرکت واحد در يک روز غيرتعطيل انجام می‌دهند. این‌بار  نيروهای امنيتی با حضور گسترده در پايانه‌های اتوبوسرانی مانع از اين کار شدند.

منابع آگاه گفته‌اند که حضور نیروهای امنیتی در اغلب پايانه‌های اتوبوسرانی شرکت واحد و به‌ویژه پايانه مرکزی آزادی چشمگير بوده است.

سندیکای شرکت واحد در وب‌سایت خود نوشته است در ساعت ۲۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای شرکت واحد و داود رضوی عضو هیأت مدیره توسط مأموران لباس شخصی در خانه‌هایشان بازداشت شدند.

بنا به این گزارش منزل این فعالان کارگری مورد بازرسی و تفتیش قرار گرفت.

ابراهیم مددى از رهبران و نایب رئیس سندیکاى شرکت واحد پیش از این به دلیل فعالیت‌هاى کارگرى بارها بازداشت شده و سه سال نیز زندانى بوده است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نیز ظاهراً این خبر را تأیید کرده و گزارش داده است که بامداد چهارشنبه دو تن از فعالان مستقل کارگری در تهران در خانه‌های‌شان بازداشت شده‌اند اما نامی از آن‌ها نبرده است.

از سوی دیگر کانون مدافعان حقوق کارگر نیز خبر داده است که محمود صالحی از فعالان کارگری کردستان بعداز ظهر روز سه‌شنبه در سقز دستگیر شده است.

این کانون گفته است مأموران امنیتی کامپیوتر و برخی وسائل شخصی او را با خود برده‌اند.

کانون مدافعان حقوق کارگر همچنین اعلام کرد که عثمان اسماعیلی، سخنگوی کمیته دفاع از کارگران زندانی در مهاباد نیز بازداشت شده است.

در آستانه روز جهانى کارگر، موج بازداشت و برخورد با فعالان کارگرى در ایران شدت گرفته است. این در حالی است که در ۹ سال گذشته برگزاری راهپيمايی روز کارگر در ايران مجوز نگرفته و حکومت ایران برای مهار نارضایتی‌ها در جامعه کارگری هر سال مراسم روز کارگر را توسط نهادهای رسمی در سالن‌های سربسته برگزار می‌کند. به‌رغم این تدابیر هر سال در همین مراسم رسمی نیز بخشی از خواسته‌های کارگران بیان می‌شود.

در ایران سندیکاها و نهادهای کارگری مستقل اجازه فعالیت ندارند و فعالان کارگری مستقل همواره زیر فشار سرکوب، بازداشت و پیگرد قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • توافق هسته‌ای، دیگی که برای کارگران نمی‌جوشد / بهرنگ زندی | The Union Of People's Fedaian Of Iran

    […] برخورد با تشکل‌های صنفی و کارگری، دستگیری و فشار بر فعالان کارگری در آستانه روز جهانی کارگر و بازداشت اعضای کانون صنفی […]

  • Neda

    پنداری همه وعده های انتخاباتی دود شد رفت اسمان!؟ زندانی به بزرگی ایران درست کرذه اند و برای ادامه حکومتشان به هیچ کس رحم نمیکنند...

  • nader

    به صغیر و کبیر رحم نمیکنند...... حتی به پسران بنیانگذار حکومتش ! پسر بهشتی مغضوب و زندانی و پسر رفسنجانی مغضوب و دادگاهی و پسر مطهری مورد غضب و کتک در مجلس هنگام ابراز عقیده!