ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چالش‌های هلند در ابلاغ قانون جدید مهاجرت

مدتی‌ست که قوانین مهاجرت و رد شدن پرونده تعدادی از پناه‌جویان در هلند مورد انتقاد سازمان‌های حقوق بشری و اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

مدتی‌ست که قوانین مهاجرت و رد شدن پرونده تعدادی از پناه‌جویان در هلند مورد انتقاد سازمان‌های حقوق بشری و اتحادیه اروپا قرار گرفته است. قوانین جدید فراهم کردن جای خواب، غذا و محل دوش گرفتن، که با عنوان بی.بی.بی (Bread Bed Bath) معروف است و  در کل اروپا اجرایی شده، در هلند هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.

احمد پوری، متخصص مسائل مهاجرت در هلند در گفت‌وگو با رادیو زمانه می‌گوید: «پناهجویانی که پاسخ "رد" دریافت کرده‌اند و در هلند به طور غیرقانونی به سر می‌برند، همچنان از این قانون جدید بهره‌مند نیستند.»

به گفته احمد پوری، هنوز مراکز مشخصی برای دریافت این نوع امکانات اختصاص داده نشده و قرار است که هر شهری برای خود مرکزی را مشخص کند. او می‌گوید که دولت هلند می‌خواهد این امکان را به آن دسته از پناهجویانی بدهد که با دولت همکاری کنند و به کشورهای خود برگردند.

فعالان حقوق بشر در هلند اما معتقد‌ند که این نوع برخورد با پناهجویانی که نمی‌توانند به کشورهای خود برگردند، مغایر با قوانین اتحادیه اروپا در مسائل مهاجرت است.

ساندر ترپهاوس، عضو ایرانی‌تبار حزب کار در هلند به رادیو زمانه می‌گوید که در پارلمان هلند بر سر این مساله اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد که ممکن است دولت هلند را با بحران مواجه کند.

مشکل این گروه از پناهجویان زمانی به اوج خود رسید که دولت هلند حدود ۶۵ پناهجوی سودانی و سومالیایی را که پرونده‌هایشان پاسخ رد دریافت کرده بود، بدون پشتیبانی لازم وارد جامعه هلند کرد. این مهاجران در حال حاضر در بناهای متروکه و بدون استفاده شهر آمستردام به سر می‌برند.

رادیو زمانه این محل را دیده و با چند نفر از این پناهجویان بلاتکلیف گفت‌وگو کرده است که در گزارش زیر می‌توانید ببینید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.