ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایش فیلم‌هایی از اورسن ولز در جشنواره فیلم کن

جشنواره فیلم کن به مناسبت صدمین زادروز اورسن ولز، از این کارگردان برجسته سینمای آمریکا تقدیر می‌کند. «همشهری کین» و «بانویی از شانگهای» در کن به نمایش درمی‌آید.

برگزارکنندگان شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن، برنامه بخش کلاسیک این جشنواره سینمایی را اعلام کردند: به مناسبت صدمین زادروز اورسن ولز، فیلم‌هایی از این کارگردان برجسته سینمای آمریکا به نمایش درمی‌آید.

اورسن ولز و جوزف کاتن سر صحنه «همشهری کین»

به مناسبت صدمین سال تولد اورسن ولز، در شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن نسخه‌های ترمیم‌شده فیلم کلاسیک «همشهری کین» و «بانویی از شانگهای» از ساخته‌های شناخته‌شده این کارگردان آمریکایی به نمایش گذاشته می‌شود.

«مرد سوم» ساخته کارول رید با بازی اورسن ولز، و دو فیلم مستند «اورسن ولز، کالبدشکافی یک اسطوره» ساخته الیزابت کاپنیست و همچنین «این اورسن ولز است» به کارگردانی کلارا و جولیا کوپربرگ، در بخش جنبی کلاسیک‌های کن به نمایش درمی‌آید.

کلاسیک‌های کن همچنین به مانوئل دی اولیویرا، کارگردان پرتغالی که ماه گذشته در ۱۰۶ سالگی درگذشت، ادای احترام می‌کند و آخرین ساخته‌اش «دیدار یا خاطره‌ها و اعترافات» (Visita ou memórias e confissões) را به نمایش می‌گذارد. موضوع این فیلم فراز و نشیب‌های تاریخ کشور پرتغال با تکیه بر تاریخچه شهر پرتو در شمال غربی این کشور است.

برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن همچنین به عنوان ادای احترام به اینگمار برگمان فیلم «اینگمار برگمان، با واژه‌هایش» را به نمایش می‌گذارند.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن مصادف است با شصتمین سال «نخل طلا». این مناسبت با نمایش فیلم «افسانه نخل طلا» ساخته الکسیس ولر جشن گرفته می‌شود.

جشنواره فیلم کن ۱۳ مه آغاز می‌شود و در ۲۴ مه با نمایش مستند «یخ و آسمان» (Ice and the Sky) تازه‌ترین ساخته لوک ژاکه کارگردان فرانسوی به کارش پایان می‌دهد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.