ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سالانه نزدیک به ۱۰ هزار کارگر بر اثر حوادث يا بيماری‌های ناشی از کار در ايران کشته می‌شوند

معاون روابط کار وزارتخانه کار و تأمین اجتماعی گزارش داد که علاوه بر این ۱۴۰۰ کارگر، آمار مرگ‌های ناشی از بيماری‌های شغلی نیز در حدود ۸۴۰۰ تن يعنی شش برابر حوادث فيزيکی حين کار است.

تازه‌ترين گزارش وزارت کار نشان می‌دهد که سالانه ۱۴۰۰ کارگر، مسقیماً بر اثر حوادث فيزيکی ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند.

حدود نيمی از آمار مرگ‌های ناشی از حوادث حین کار مربوط به مشاغل ساختمانی است

خبرگزاری مهر به نقل از حسن هفده‌تن، معاون روابط کار وزارتخانه کار و تأمین اجتماعی گزارش داد که علاوه بر این ۱۴۰۰ کارگر، آمار مرگ‌های ناشی از بيماری‌های شغلی نیز در حدود ۸۴۰۰ تن يعنی شش برابر حوادث فيزيکی حين کار است.

بنابر اين گزارش، حدود نيمی از آمار مرگ‌های ناشی از حوادث شغلی مربوط به مشاغل ساختمانی است.

با این وجود معاون وزارت کار با محاسبه خسارت اقتصادی ناشی از کشته‌شدن کارگران در ايران گفته «سالانه ۱۰ هزار ميليارد تومان به علت مرگ نيروی کار در اثر حوادث ناشی از کار به کشور تحميل می‌شود که اين موضوع به علت غفلت ما در برنامه‌ريزی و پيشگيری از اين حوادث است.»

حسن هفده‌تن گفت که در حال حاضر ارزيابی و مديريت و پيشگيری از واحد‌های توليدی و صنفی مقدور نيست و با بازرس های فعلی، اگر از هر واحد توليدی و صنفی برای رعايت بهداشت و ايمنی کار بازرسی شود، به شش سال و نيم زمان نياز است.

اين در حالی است که پيشتر وزارت کار اعلام کرده بود که جهت افزايش ضريب ايمنی در کارگاه‌ها و محيط‌های کاری طرح «بازرسی‌های درون کارگاهی» را به اجرا می‌گذارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.