ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه فاطمه کروبی به وزير اطلاعات: رفتارهای غيرقانونی در حصر افزايش يافته است

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی می‌گويد در دولت حسن روحانی، رفتارهای فراقانونی عليه رهبرانی که در حصر به سر می‌برند، افزايش يافته است.

فاطمه کروبی در نامه‌ای به محمود علوی، وزير اطلاعات گفته که در خصوص وضعيت رهبران در حصر نه تنها تغييری ايجاد نشده بلکه در دولت کنونی در اين باره «بی‌‌مسئوليتی بيشتری» شکل گرفته است.

به گزارش سحام‌نيوز، وب‌سایت منتسب به نزدیکان مهدی کروبی يکی از رهبران مخالفان که در حصر به سر می‌برد، فاطمه کروبی در اين نامه اشاره کرده که مجری حصر رهبران مخالفان از ابتدا وزارت اطلاعات بوده و در سال‌های اخير و در دوره وزارت محمود علوی، شاهد «رفتارهای فرا قانونی با محور قدرت» بوده‌اند.

همسر مهدی کروبی افزوده که تامين حقوق اوليه رهبرانی که در حصر هستند، به تصميم افرادی بستگی دارد که مأموران از آن‌ها به عنوان «مقامات بالا» نام می‌برند اما مشخص نيست اين مقامات چه کسانی هستند.

به گفته فاطمه کروبی، «مقامات بالا» افراد «ناشناخته‌ای» هستند که بعد از گذشت پنج سال از حصر درباره «جزيی‌ترين» مسائل درون حصر تصميم می‌گيرند.

کروبی در اين نامه آورده: «در دوران وزارت وزير پيشين رابطی وجود داشت که حداقل می‌توانست در باب مسائل جزيی تصميم‌گيری کند و يا تصميم مقامات تصميم‌سازشان را اعلام کند اما در حال حاضر به دليل انفعال و يا بی‌مسئوليتی وزارت اطلاعات نه رابط مؤثری در مکان حصر وجود دارد و نه راهی برای حل و فصل بديهی ترين مسائل.»

مهدی کروبی، ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند و تاکنون درخواست حاميان آن‌ها برای رفع حصر بدون نتيجه مانده است.

حسن روحانی، رئيس‌جمهوری نيز در رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۳۹۲ وعده داد که حصر موسوی، کروبی و رهنورد لغو خواهد شد اما اين وعده روحانی نيز عملی نشده است.

به گفته مقامات حکومتی، اين افراد با دستور آيت‌الله علی‌ خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و تصميم شورای عالی امنيت ملی در حصر خانگی قرار گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.