ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خبرهای ضد و نقيض از ورود نیروهای زمينی ائتلاف به رهبری عربستان به يمن

يکی از اعضای برجسته وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئيس جمهوری فراری يمن از ورود نيروهای زمينی ائتلاف به عدن خبر داده است.

منابع ناظر بر جنگ سوریه از استقرار شماری از نيروهای زمينی عربستان در فرودگاه شهر استراتژیک عدن خبر می‌دهند.

با اين وجود يک سخنگوی عربستان سعودی با اعلام اينکه مبارزه با حوثی‌ها همچنان ادامه دارد، حضور نيروهای زمينی خود را در عدن رد کرده است.

سرتيپ احمد عسيری در بيانيه وزارت دفاع عربستان گفت: «کمک‌های ما به مبارزه عليه شبه‌نظاميان حوثی همچنان ادامه دارد. با اين وجود هيچ نيروی زمينی به يمن اعزام نکرديم.»

مقامات يمن پيش از اين گفته بودند که دست‌کم ۲۰ سرباز از نيروهای ائتلاف به رهبری عربستان در فرودگاه عدن فرود آمده‌اند.

خبرگزاری فرانسه هم از ورود محدود نيروهای زمينی ائتلاف به عدن خبر داد و گفت نيروهای بيشتری نيز در راه است. بنابر اين گزارش، يکی از اعضای برجسته وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئيس جمهوری فراری يمن از ورود نيروهای زمينی ائتلاف به عدن خبر داده است.

اخبار ضد و نقيض از ورود نيروهای زمينی ائتلاف به خاک يمن زمانی اعلام می شود که درگيری‌ها در عدن به اوج خود رسيده و تنها در روز يکشنبه سوم مه/۱۳ ارديبهشت، ۱۱ نفر در درگيری‌های اطراف فرودگاه اين شهر کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    فعالان حقوق بشر سوریه خبر داده‌اند که در روزهای اخیر در جنگ سوریه ارتش اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. بنا به گفته آنها هلی‌کوپترهای دولت بشار اسد بمب‌های حاوی گاز کلر را بر سر مردم فرو ریخته‌اند. فعالان حقوق بشر سوریه، می‌گویند هلی‌کوپترهایی که متعلق به دولت سوریه بودند، اقدام به پرتاب بمب‌های بشکه‌ای سرشار از مواد شیمیایی بر سر مردم در شهرک "سراقب" در نزدیکی ادلب کرده است. آن‌ها همچنین گفته‌اند، حمله‌ هلی‌کوپترهای دولت بشار اسد، باعث کشته شدن یک کودک و زخمی شدن چهل تن در شهرک سراقب شده است. به گفته‌ آن‌ها در روزهای اخیر این دومین حمله شیمیایی به این شهر توسط هلی کوپترهای ارتش اسد است. حمله‌ی شب جمعه به سراقب که در کنترل ائتلافی از نیروهای مخالف دولت سوریه است، پس از آن روی می‌دهد که روز چهارشنبه‌ گذشته هم حمله‌ی مشابهی با بمب بشکه‌ای گزارش شده بود.

  • Farid

    به گزارش تلویزیون العربیه 13اردیبهشت 94 دو تن از پاسداران حکومت اسلامی  ایران که در درگیریهای یمن دستگیر شدند تحت بازجویی هستند. نماینده استاندار عدن نایف صالح البکری گفت: ما مشغول بازجویی از پاسداران دستگیر شده رژیم ایران هستیم. پاسداران هم‌چنان در کنار شبه‌نظامیان حوثی علیه مردم یمن می‌جنگند و مقامهای حکومت اسلامی  ایران در صحبتهایشان به این موضوع اعتراف می‌کنند.