ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یمن: نیروهای نظامی ائتلاف عربی در عدن مستقر شده‌اند

منابع مختلف از اعزام حدود ۴۰ تن از نیروهای ویژه نظامی ائتلاف عربی به فرودگاه عدن در یمن گزارش داده‌اند. اما این ائتلاف می‌گوید اعزام این نیروها به معنای حمله زمینی نیست.

حدود ۴۰ تن از نیروهای ویژه نظامی ائتلاف عربی علیه شیعیان حوثی در یمن، به فرودگاه عدن اعزام شده‌اند تا در نبردها بر سر تصرف این فرودگاه شرکت کنند. اما عربستان می‌گوید اعزام این نیروها به معنای حمله زمینی نیست.

حضور نظامیان ائتلاف عربی برای مقابله با نیروهای حوثی مورد حمایت ایران و طرفداران علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن صورت گرفته است.

بنا به‌گزارش‌های منتشرشده، نیروهای ویژه ائتلاف منطقه‌ای برای نخستین بار روز یکشنبه ۳ ماه مه / ۱۳ ارديبهشت در عدن دیده شده‌اند.

در همین حال، احمد العسيری، سرتیپ ارتش عربستان و سخنگوی ائتلاف عربی در ریاض گفت حضور نیروها در عدن به معنای یک حمله گسترده زمینی نیست.

این نیروهای ویژه به همراه نیروهای طرفدار عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور کنونی یمن که به ریاض گریخته، شیعیان حوثی را در فرودگاه عدن محاصره کرده‌اند. این فرودگاه هدفی استراتژیک محسوب می‌شود که از زمان رسیدن نیروهای شیعه حوثی به شهر عدن و آغاز حملات هوایی ائتلاف منطقه‌ای به یمن در ۲۶ مارس، تاکنون بارها دست به دست شده و نیروهای دو طرف آن را تسخیر کرده‌اند.

پس از بمباران فرودگاه عدن و اطراف آن، نبردهای خونین شامگاه روز یکشنبه در حومه این فرودگاه آغاز شد.

بعد از پنج هفته حملات هوایی ائتلاف عربی، صنعا پایتخت یمن همچنان در دست نیروهای حوثی است و شمار کشته‌شدگان افزایش شدیدی یافته است. به‌گفته سازمان ملل از نیمه ماه مارس تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نفر از غیرنظامیان کشته شده‌اند. هنوز چشم‌اندازی برای مذاکرات طرفین و آتش‌بس دیده نمی‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.