ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک دانشجوی دانشگاه تهران خودکشی کرد

مديرکل روابط عمومی دانشگاه تهران اعلام کرد که یک دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه دست به خودکشی زد.

احمدرضا خضری، مديرکل روابط عمومی دانشگاه تهران اعلام کرد که یک دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه دست به خودکشی زد.

طبق آخرین آمار سازمان نظام پزشکی در ۹ ماه ابتدایی سال ۱۳۹۲ روزانه ۱۱ نفر در ایران خودکشی کرده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، این دانشجو مهدی مزروعی سبدانی نام داشت و ترم هشت دانشکده فنی دانشگاه تهران بود.

مهدی مزروعی سبدانی در سال ۱۳۸۷ وارد دانشگاه شده و ساکن تهران بوده است.

او با پریدن از روی پل مدیریت دانشگاه تهران دست به خودکشی زد. احمدرضا خضری خودکشی مهدی مزروعی سبدانی را «مشکلات خانوادگی و روحی» عنوان کرده است.

روز دوشنبه در مشهد نیز زن جوانی خود را از بالای پل استقلال به پایین پرت کرد.

بهمن ماه سال گذشته نیز یک دانشجوی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به نام حسین خجسته‌نیا که سال آخر دکترای روابط بین‌الملل را می‌گذراند، مقابل دفتر رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی خودکشی کرد. مقامات دانشگاه تهران گفته‌اند هنوز معلوم نیست که او خودکشی کرده باشد.

سایت «دانشجو آنلاین» دلیل مرگ این دانشجو را «خوردن سیانور» عنوان کرد و افزود برخی از دوستان و نزدیکان خجسته‌نیا دلیل خودکشی او را «مشکلات آموزشی و اقتصادی» می‌دانند.

پیش از این در سال ۱۳۸۷ نیز شهروز کشاورز، دانشجوی ۳۵ ساله مقطع دکترای شیمی «دانشگاه شهید بهشتی»، به دلیل مشکلات مالی در برابر دیدگان همکلاسی‌های خود با خوردن سیانور خودکشی کرد.

خودکشی میان دانشجویان ایرانی امری متداول است اما آمار دقیقی در این‌باره وجود ندارد. وزارت علوم ایران در سال ٩٢ اعلام کرد که در هر سال به‌طور متوسط نزدیک به چهار هزار دانشجو به زندگی خود پایان می‌دهند.

در سال ۱۳۸۷ بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی دفتر مشاوره وزارت علوم، «خودکشی» دومین علت اصلی مرگ دانشجویان ایرانی اعلام شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    مقالات خودتون را هم بخونید ضرر نداره که چنین مهملاتی منتشر نکنید. http://www.radiozamaneh.com/219336

  • آفاق

    هر سال به طورمتوسط چهار هزار دانشجو به زندگی خود پایان می دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟... چه خبره مگه؟!!! رادیوزمانه!!!! این چه آماری بود از کجا اومد؟!

  • رضا

    این دیگه چه آماری است که با هیچ عقل سلیمی نمیخواند. لطفا منبع این خبر اغراق آمیز را هم ذکر کنید:....... وزارت علوم ایران در سال ٩٢ اعلام کرد که در هر سال به‌طور متوسط نزدیک به چهار هزار دانشجو به زندگی خود پایان می‌دهند.

  • جواد

    دانشجوی رشته مدیریت دولتی بود از دانشکده مدیریت، نه دانشکده فنی. خودشو از پل مدیریت انداخته بود پایین. شبها زیر پل مدیریت میخوابید. مشکل خانوادگی داشت.

  • حامد

    ورودی ۸۷ چطوری ترم ۸ بوده؟

  • Majid

    "احمدرضا خضری خودکشی مهدی مزروعی سبدانی را «مشکلات خانوادگی و روحی» عنوان کرده است." دروغ شاخ و دم ندارد اما خودگویی دارد و خودفریبی! 

  • شهاب

    بنده هم ارشته ای آقای خجسته نیا بودم. در مورد خجسته نیا دروغ می گویند! خجسته نیا فردی بود که حتی نوشابه گازدار هم نمی خورد تا به بدنش ضرر نرسد، بعد گفتند بیماری قلبی داشته. چه بیماری قلبی ای ؟ دانشجو درست پشت در ریاست دانشکده با خوردن قرص سیانور خودش را کشت و آقای موسوی رئیس دانشکده که دیدگاههای ایدئولوژیکش زبانزد همه اساتید و دانشجویان غیر اصولگراست برای گمراه کردن افکار عمومی سریع دست به چاپ بنرهای تسلیت کردند و علت مرگ را بیماری دانستند. اما گزارش پزشکی قانونی را چه کنند؟ پزشکی قانونی هم گفت خودکشی بوده.