ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: رژیم اسد همچنان از بمب‌های بشکه‌ای استفاده می‌کند

عفو بین‌الملل می‌گوید حکومت بشار اسد با استفاده از بمب‌های بشکه‌ای غیرنظامیان را می‌کشد. عفو بین‌الملل مخالفان اسد را نیز به جنایت جنگی متهم کرد.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش تازه‌ای اعلام کرد که حکومت بشار اسد با استفاده از بمب‌های بشکه‌ای غیرنظامیان را می‌کشد. عفو بین‌الملل مخالفان اسد را نیز به جنایت جنگی متهم کرد.

عفو بین‌الملل: در کل سوریه از سال ۲۰۱۲ تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر به‌دلیل استفاده از بمب‌های بشکه‌ای کشته شده‌اند.

عفو بین‌الملل در گزارش خود با عنوان «مرگ در همه جا: جنایات جنگی و نقض حقوق بشر در حلب»، نوشته است که استفاده رژیم اسد از بمب‌های بشکه‌‌ای به‌ویژه در حلب تکرار شده و از ماه ژانویه ۲۰۱۴ بیش از سه هزار نفر در چنین حملاتی کشته شده‌اند.

بنا به این گزارش در کل سوریه از سال ۲۰۱۲ تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر به‌دلیل استفاده از این سلاح کشته شده‌اند.

این سازمان مدافع حقوق بشر دولت سوریه را متهم ساخته که «به عمد و به‌شکل برنامه‌ریزی شده» به غیرنظامیان حمله می‌کند و بیمارستان‌ها، مدارس، بازارها و مساجد را بمباران می‌کند.

بسیاری از نهادهای دولتی در حال حاضر عملیات خود را از پناهگاه‌های حفاظت شده و زیرزمین‌ها انجام می‌دهند. مدت زمان، میزان و شدت حملات شکلی از «مجازات جمعی» مردم حلب را نشان می‌دهند که به اعتقاد عفو بین‌الملل «یک جنایت جنگی است.»

بشار اسد تاکنون استفاده ارتش خود از بمب‌های بشکه‌‌ای را تکذیب کرده است.

از سوی دیگر عفو بین‌الملل نیروهای مخالف رژیم اسد را نیز متهم به جنایت جنگی کرده و گفته است از ژانویه ۲۰۱۴ این نیروها ۶۰۰ غیرنظامی ساکن حلب را با شلیک موشک و گلوله به قتل رسانده‌اند.

فیلیپ لوتر، مسئول بخش خاورمیانه عفو بین‌الملل گفت: «بیش از یک سال پیش سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن برای پایان دادن به نقض حقوق بشر استفاده از بمب‌های بشکه‌ای باید متوقف می‌شد.»

به‌گفته لوتر جامعه جهانی به جای آن‌که پیامدهای استفاده از بمب بشکه‌ای را پیگیری کند به «غیرنظامیان حلب پشت کرد.»

جنگ داخلی سوریه چهار سال است ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از رییس بانک مرکزی سوریه نوشت: این کشور و ایران سرگرم مذاکره درباره دومین خط اعتبار یک میلیارد دلاری هستند.!! به گزارش ایسنا، ادیب میاله اظهار کرد دولت ایران موافقت اولیه برای این خط اعتباری را که دومین خط اعتبار از سال 2013 است، اعلام کرده است. رییس بانک مرکزی سوریه گفت: این کشور هنوز از نخستین توافق یک میلیارد دلاری با ایران پول دارد که به تامین واردات کمک می‌کند. دیوید باتر، تحلیلگر خاورمیانه در گروه تحقیقات سیاست خارجی چاتام هاوس در این باره گفت: سوریه قطعا به این خط اعتبار نیاز دارد و اخیرا هیات‌های متعددی از سوریه به تهران سفر کرده اند تا خط اعتبار یک میلیارد دلاری را تمدید کنند.

  • Behrouz

    آیا ایران با میلیاردها دلار کمک مالی، تسلیحاتی و سپاهی شریک در این جنایت جنگی نیست؟