ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش بی‌سابقه آوارگان جهان در سال ۲۰۱۴

در جهان تعداد غیرنظامیانی که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۴ در مجموع ۵۴ میلیون نفر آواره در جهان وجود داشت.

افزایش درگیری‌های نظامی در سوریه، عراق، نیجریه یا سودان جنوبی تعداد غیرنظامیانی را که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش داده است. در سال گذشته میلادی ۳۸ میلیون نفر در جهان، در داخل کشورهای خود آواره بوده‌اند.

مرکز نظارت آوارگان داخلی (IDMC) که یک نهاد غیردولتی نروژی است در گزارشی که روز چهارشنبه  ۶ ماه مه / ۱۶ ارديبهشت در ژنو منتشر کرد، نوشت تنها در سال ۲۰۱۴ به تعداد آوارگان جهان ۱۱ میلیون نفر اضافه شده است که ۶۰ درصد آن‌ها در پنج کشور عراق، سودان جنوبی، سوریه، جمهوری دمکراتیک کنگو و نیجریه زندگی می‌کنند.

این آمار نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۴ هر روز حدود ۳۰ هزار نفر خانه خود را ترک کرده‌اند.

این رقم ۴,۷ میلیون نفر (۱۴,۱ درصد) بیشتر از میزان آوارگان داخلی سال ۲۰۱۳ است.

به‌گفته مرکز نظارت آوارگان داخلی، ۳۸ میلیون نفر آواره در جهان معادل مجموع جمعیت لندن، نیویورک و پکن است.

بر اساس آمار ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴، کشورهایی که بیشترین آوارگان داخلی را داشتند به ترتیب سوریه با ۷,۶ میلیون نفر؛ کلمبیا با ۶ میلیون نفر؛ عراق ۳,۳ میلیون نفر؛ سودان ۳,۱ میلیون نفر و جمهوری دمکراتیک کنگو ۲,۵۶ میلیون نفر هستند.

به این ۳۸ میلیون نفر آواره داخل کشورها باید تعداد ۱۶ میلیون آواره‌ای که بنا بر آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل کشورهای خود را ترک کرده‌اند نیز افزود. بدین ترتیب در مجموع ۵۴ میلیون نفر آواره در جهان وجود دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.