ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران کشتی مرسک را آزاد کرد

سازمان بنادر و دريانوردی ایران اعلام کرد که کشتی تجاری مرسک تیگریس پس از ۹ روز توقیف آزاد شد.

سازمان بنادر و دريانوردی ایران اعلام کرد که کشتی تجاری مرسک تیگریس پس از ۹ روز توقیف آزاد شد.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) سازمان بنادر و دریانوردی ایران درباره آزاد کردن کشتی تجاری مرسک تیگریس بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن گفت این سازمان با انجام رايزنی‌ها و مذاکرات مستمر با شرکت مرسک لاين از این شرکت تعهد گرفته است که به آراء قطعی قضایی در این رابطه تمکین کند.

کشتی تجاری متعلق به شرکت مرسک لاين روز سه‌شنبه ۲۸ آوريل / ۸ ارديبهشت) با پرچم جزاير مارشال توسط واحدهای نيروی دريايی سپاه پاسداران در آب‌های ايران توقیف شد.

سازمان بنادر و دریانوردی ایران در بیانیه خود گفته است توقیف این کشتی به دلیل اختلاف حقوقی شرکت پارس طلائيه و شرکت مرسک لاين صورت گرفت.

مقام‌های ایرانی پیش از این گفته بودند این کشتی به شرکت‌های ایرانی بدهی داشته و این بدهی را نپرداخته است.

ایران از زمان توقیف این کشتی اعلام کرد که این اقدام سياسی يا امنيتی نیست و تنها اجرای حکم دادگاه در يک مناقشه تجاری بين دو طرف خصوصی است.

سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفته است خدمه و کارکنان کشتی توقیف‌شده در این مدت هيچ‌گونه محدوديتی برای تردد و مراجعه به مقاصد مورد نظر خود نداشته‌اند.

گروه کشتیرانی مرسک دانمارک روز پنج‌شنبه ۳۰ آوریل / ۱۰ اردیبهشت از ایران درخواست کرد خدمه کشتی باری این شرکت را آزاد کند.

توقیف این کشتی موجب شد تا وزارت دفاع آمریکا مدتی از ناوهای خود برای حفاظت از کشتی‌های تجاری آمریکایی و بريتانيایی در تنگه هرمز استفاده کند اما بعد این عملیات را متوقف کرد.

دادگاهی در ایران روز سه‌شنبه حکم داد که بارهای کشتی مرسک تيگريس به اندازه بدهی آن تخلیه و به مزايده گذاشته شود. این در حالی بود که شرکت مرسک از مذاکرات «سازنده» خود با شرکت‌های ایرانی خبر داده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.